Problem Garmin 176C

Har en Garmin 176C som jag använt i drygt 2 år. Skärmen har nu, plötsligt tappat i styrka och kartor är knappt läsbara. Visserligen garanti kvar, men ändå nyfiken på vad det kan vara för fel. Någon som upplevt något liknande?
 
Butiken jag köte den i (Nobelius i Stockholm) hade semesterstängd!!!!!

Jag ringde då till sportmanship. Efter lite letande hittade jag till växeln (har inte lust att betala 15kr/min). Jag har då aldrig blivit så dåligt bemött. Både i växeln och på servicavdelningen. Arogantare och drygare personer får man leta efter. Har stött på samma uppträdande på båtmässor där sportmanship funnits fast det här var värre. Skandal tycker jag. Jag köper en produkt för 8700:- (när jag köpte den) och blir bemött så otrevligt att det kokar i mig.

Jag har länge vägt för och emot köpa från USA men är nu helt övertygad vad jag ska göra nästa gång.

Någon som upplevt samma sak?
 
kvchs9; sa:
Jag har länge vägt för och emot köpa från USA men är nu helt övertygad vad jag ska göra nästa gång.

Någon som upplevt samma sak?

Eller också köper man en Magellan..... jag hade en del frågor (om kartdatum) som Axhede och Hansson svarade på (gratis), och trevliga var dom...;)
 
Visst! Har haft kontakt med både Garmin Support Europa och den support som sköts av Sportmanship. Min bedömning av dessa kontakter är entydig nämligen vämjelig! De personer jag kommit i kontakt med har genomgående varit okunniga, arroganta och avvisande. Detta gäller även den support som kostar 15kr/min. Det är alldeles klart att de som jobbar på Garmin eller åt Garmin helst inte vill ha med folk att göra.

Jag har nu under flera veckors tid försökt få uppgift om vilken spänning som är tillåten att koppla in till batteriladdaruttaget på en Garmin iQue. (Behövs för att snickra ihop en PowerToGo) Jag har fått en massa konstiga och motstridiga besked. En summering av det dravel och lögner jag utsatts för har jag lämnat till en säljare på Sportmanship. Säljaren har alltså fått chansen att reda ut detta ärende.

Det finns flera uppgifter om hur Garmins support fungerar eller inte fungerar. Erinrar mej att någon skrev här på Utsidan att det är bättre att prata med en katt än att prata med Garmins Svenska support.
Se även denna tråd:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=28033

Frågan är om vi som användare av Garmins produkter kan acceptera en så undermålig support? Vi kanske skulle agera för att få en annan svensk support. Ett annat sätt vore ju att bojkotta Garmins produkter. Tyvärr finns det kanske inte så mycket att välja på. MIO 168 är troligen inget bra alternativ eftersom den ofta startar om sin satelitsökning och så tar det tre minuter innan man har kontakt igen.
/Harald
 
hgz; sa:
De personer jag kommit i kontakt med har genomgående varit okunniga, arroganta och avvisande. Detta gäller även den support som kostar 15kr/min. Det är alldeles klart att de som jobbar på Garmin eller åt Garmin helst inte vill ha med folk att göra.


Skall man ta så hutlöst betalt så måste man väl kunna sina saker. Sa du inte att du inte ville betala eftersom du inte fått någon hjälp?
 
Jovisst, men det har inte med saken att göra enligt supporten. Om inte heller kontakten med ”säljaren” kommer att ge något resultat kommer jag att skicka en ”moträkning” och vid behov driva in den. Det är tydligen så att Garmin helst inte alls vill ha någon kontakt med användarna av deras produkter. Mail som skickas till garmin@sportmanship.se med t ex påpekanden om fel i funktion eller manual kastas enl. info jag fått ”off the record” av anställd på Sportmanship.
Som jämförelse kan jag nämna att jag haft liknande frågor för drift av Fujis kameror. Då har saken diskuterats direkt med Fujis tekniker och gränsvärden för drivspänning etc. har fastställts. Inställningen från Fujis sida har alltid varit att kundanpassningar ökar värdet av Fujis produkter.
Man kanske skulle tussa ihop Fujis och Garmins tekniker fast det vore kanske synd att utsätta Fujis serviceinriktade människor för sådant. Förresten har Garmin inga tekniker värda namnet i Sverige. Vid fel på Garmins produkter skickas de till fabrik för utbyte. I Sverige utförs inga reparationer.
/Harald
 
Om man skickar en "moträkning", till exempel för all tid som gått åt för det ena eller det andra. Kan man då "sälja" den till ett inkasso företag? Jag menar köper dom den utan vidare eller? Om man skriver att "invändningar mot fakturan måste ske inom 5 arbetsdagar (vanligt) annars ogillas dom". Då lär dom ju höra av sig i alla fall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
Kallebalik Problem med Garmin Gpsmap 62s Navigering 0
tekman Problem med att ladda kartor, Garmin Etrex 20 och Mapsource Navigering 0
rhb problem med Garmin Nuv i550? Navigering 0
Mpetts Garmin GPS 60 problem att för över GeoCache Navigering 8
at1981 Garmin-problem Navigering 15
Gab83 Garmin eTrex Vista problem - hjälp Navigering 6
Store Garmin Mapsource - Lösning på problem med Microsoft Visual C++ Runtime Library Navigering 1
thomlars Problem med Garmin Communicator Navigering 1
hassem Problem med Garmin 305 Navigering 8
Beliaz Problem att använda Garmin eTrex Vista Cx till GeoCaching... Navigering 12
Huggis Garmin problem Navigering 19
jonasolof Olösta och lösta problem med Garmin Colorado Navigering 1
polxlt Garmin USB problem Navigering 3
Totem289 Problem med att ladda över kartor till Garmin 60cx Navigering 2
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
ranchn 2 problem med Garmin 60C Navigering 3
chyfer färg problem garmin vista cx Navigering 3
stortiger Problem vid överföring till garmin Navigering 3
flajjer Problem med Garmin log filer Navigering 5
aabraha7 Garmin 60CS problem Navigering 11
Lappugglan Problem med min Garmin 60c Navigering 5
nkj problem med garmin city select v7 Navigering 28
vistas Problem Garmin GPS60 Kartex5 Navigering 7
Jonas.O problem Garmin Vista till PC Navigering 4
Loranga Problem med fugawi och Garmin 76 Navigering 4
Partys Problem med "glaset" på garmin.... Navigering 3
daniol74 Problem med Garmin Geko 301 Navigering 4
diamondsutra Garmin 60 CS och problem med routes Navigering 5
Storfot Garmin geko 101 Problem med waypoints Navigering 6
Hasse.Andersson Problem med att ansluta Garmin E-trex Legend från PC Navigering 4
Still Alive Problem med Fast Find 220-test Navigering 5
Kal-P-Dal Problem med Iphone och GPX-fil Navigering 2
scotti Problem vid navigation Navigering 1
Still Alive Problem med Locus Map. Navigering 6
L.A. Problem med min LegendC Navigering 3
Brune Problem med BlueChart i 64 bitars Windows Navigering 2
Jockejeep84 friluftskarta primev2 problem. Navigering 3
vildguide Basecamp problem Navigering 1
Tony-Avesta Problem med att ange koordinater, fel format? Navigering 1
osseos PROBLEM Fril pro v2! Hjälp Navigering 1
Rob1 Problem med TOMTOM GO 730 Navigering 2
IMCE Problem med Oregon 550 Navigering 0
lagerstrom Problem med TMC (trafikdata) Navigering 13
ravesta Hjälp !, Problem med min GPS "No Map Data Available" Navigering 3
Långbåge USB problem med Colorado 300 Navigering 0
Jossa Colorado problem Navigering 1
Rawmetalmedia Problem med irrationell kompass på Colorado 300 Navigering 8
zoli Problem med CN NT 2009 Navigering 12
nkj mapedit problem i friluftskartan pro Navigering 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.