Polotröjor av bomull som är långa i ryggen

Hallå!
Känner en irritation över tröjor som är ca:2 dm för korta i ryggen. Har någon någon lösning?
Det ska vara polotröjor av bomull - helst vita!
Hälsningar
Myran
 
Kan tänka mig att många som läser i det här forumet reagerar på att du vill ha just bomull eftersom det isolerar dåligt vid aktivitet. Men jag antar att du vet vad du vill ha och väljer bomull för mer lugnare aktiviteter. Tyvärr kan jag inte ge dig något specifikt märke, men jag har tidigare haft vita bomullspolo från (tror jag?) Dressman som varit hyfsat långa (ej specifikt långa i länden). Jag har gillat dem till och från jobbet då jag ej rört mig överdrivet svettig. Om jag cyklar (och ej tar tåget) till jobbet så föredrar jag polyester (byts till bomull på jobbet för att ej lukta för illa då jag har närkontakt med folk) eller merinoull (tex icebreaker, men det är dyrt). Dressman kan i alla fall vara ett förslag på efter det du letar. I övrigt kanske det kan vara bra att ge bomullsplagg lite upprättelse för i alla fall lugna aktiviteter (samt att det ofta är billigt).
 
lång rygg på polotröjor i bomull

Joo, visst är det så att jag har dem på jobbet samt när jag promenerar i "lagom takt". Jag kommer att ila iväg till Dressman och kolla. Hoppas bara att de inte är som "tält" på bredden p.g.a. att de ska vara långa.
Jag är trots allt en liten 38:a upptill! Tack för tipset!
Hälsningar
Ann
 
Svettas är bra

vid aktivitet och ändamålet för svettningen är avdunstning och därmed avkylning av huden. Det är då inte dumt med bomull som håller kvar fukten och kylningen vid huden vilket leder till mindre vätskeförluster via svettningen än vad syntetunderställ erbjuder.

Kan alltså vara bra med bomull vid långvariga ansträngnande aktiviteter speciellt när det är lite varmt. Däremot inte så bra vid korta ruscher omväxlande med låg aktivitet och kyla t ex slalomåkning omväxlande med liftfrysande.

En bomulls T-shirt är bättre avkylande sommartid vid ansträngning än vad bar överkropp är!

Thure
 
Lång rygg..

Om du kan tänka dig att övergå från bomull till syntet så har Craft riktigt bra och relativt billiga underställ som är långa i ryggen...och skööna:)!
Finns nog på dom flesta sportaffärerna!

//A
 
Långa i ryggen

Syntet är dock inte så snyggt... Jag kanske är lite "out of fashion" med polotröja till skjortor men det värmer lagom på min arbetsplats.
Tack för att ni tänker till!!
Myran
 
Jag skulle satsa på att se vad sportbutikerna har.

Team Sportia, Sportex med flera...

I julklapp förförra året fick jag en vit bomullspolo som var just lång i längden, den var köpt på Intersport tror jag (har den ej kvar).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Vaxa byxor i bomull och elastan? Kläder 2
Moga Bib-byxor i G1000/bomull för turskidåkning? Kläder 8
Sewen Katla bomull - nån som vet mer? Kläder 7
Bärsystem Bomull och polyester blandningar Kläder 15
Vandrare Bomull/polyester - formar sig tyget alls? Kläder 1
Turpojken Varför bomull i skalkläder Kläder 8
emil. Sy snödräkt i vit etaproof bomull - beställa tyg Kläder 8
Davva2 Skalplagg i bomull som bara är vattentäta på vissa utsatta delar Kläder 14
Nyman Varför bomull istället för syntet vid varmt väder/öken Kläder 6
IslandTraveller Plånboksvänliga underkläder utan bomull? Kläder 14
mickenTHN Tirra Bomull! Kläder 18
plp Val av Anorak i främst bomull - ingen GT! Kläder 8
thureb Bomull Kläder 0
Carolientje Skalbyxor för tjejer med långa ben Kläder 3
anejon Skalbyxor för oss med långa ben! Kläder 8
Ahlqvist Frilufsbyxor/klätterbyxor med långa ben (rålängd) Kläder 5
MagArne Byxor för långa och smala Kläder 5
jotho Vandringsbyxor för långa, smala människor finns det? Kläder 17
markusbacka Vandringsbyxor till tjej med LÅNGA ben sökes! Kläder 6
Josefina78 Låga, långa funktionsbyxor för tjejer Kläder 5
SankaBoy Skaljacka med långa armar Kläder 35
Wessel Täckkläder för långa ben Kläder 3
spiff byxa för långa Kläder 2
bjorn4711 Långa armar Kläder 16
mrhandley Skaljacka för långa Kläder 6
tango Haglöfs damasker, hur använda de långa remmarna? Kläder 1
Långa skidbyxor? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.