Podcast-tips

Hej alla!

Jag skulle vilja veta ifall ni har några tips på någon/några bra podcast's om vandring/utrustning eller dylikt.

Jag har hittat några amerikanska, men skulle vilja lyssna på några svenska(kanske norska) så man får reda på mer om de svenska fjällen, utrustning som finns tillgänglig i Sverige och något annat sköj som man kan ta sig till utan att åka över atlanten.

Med vänlig hälsning, John.
 
Intressant tanke! Det kanske är något man skulle ta sig en funderare på om man inte skulle starta. :) Vad önskas i såfall?

Rent spontant kanske lite tankar kring hur man ska packa, göra upp eld på bästa sätt, kanske diskutera och rekommendera kommande evenemang(typ fjällräven classic) och så kan man ju helt klart prata om egna erfarenheter. Det var lite snabba tankar bara, men om någon eller några skulle sätta sig ner och diskutera skulle man säkert komma på en hel del mer saker att prata om! :)
 
Rent spontant kanske lite tankar kring hur man ska packa, göra upp eld på bästa sätt, kanske diskutera och rekommendera kommande evenemang(typ fjällräven classic) och så kan man ju helt klart prata om egna erfarenheter. Det var lite snabba tankar bara, men om någon eller några skulle sätta sig ner och diskutera skulle man säkert komma på en hel del mer saker att prata om! :)

Hrm. Ja okej. JAG är inte i kapabelt tillstånd för att upprätta något sånt hör just nu. Men in i framtiden så kanske man skulle kunna fixa ihop ett gäng som fixade detta. Det är ju bara att fortsätta lista ämnen vart eftersom så man har en bank att ta av när/om det skulle bli av. Krävs ju lite research etc för något sådant.
 
Vad jag vet finns det två svenska podcasts som berör detta ämne.

En utav dem är http://huskypodcast.com/ - vilket är en podcast om "livet bortom det bekväma" där Magnus (killen bakom podden) intervjuar intressanta och aktuella människor inom den svenska äventyrskretsen. Mycket bra intervjuer som är fantastiska att lyssna på då det är bra frågor och bra profiler han väljer att intervjua.

Den andra är http://www.xn--podcastenfrd-pcb.se/ - Och den handlar mer om själva friluftslivet. Också väldigt intressant och bra snack i podden. Några ämnen de tar upp är - "Vad är friluftsliv?", "Friluftslivets normer", "Mat", "Digitalt friluftsliv" och en del annat.

Båda rekommenderar jag starkt!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.