PINEWOOD, Ngn som vet om det är ok märke?

Hej
Är fattig student =(, men tänkte ändå försöka köpa en liten uppsättning med friluftskläder, och ta tag i att ge mig ut mera i skog o mark.

Hittade Pinewood http://www.pinewood.se/page2.htm
Dom ligger ganska lågt i priset, men måste ju inte vara värsta skräpet för det ?

Ngn som vet ngt? Kan det vara värt att köpa från dom?
Jag är ju inte ngn avancerad användare......just nu
(men då får man ju göra nya investeringar)

Mvh Henrik
 
Ingen praktiskt erfarenhet, jakttidningarna brukar recensera sådana här kläder. De använder huvudsakligen syntetmaterial, byxor, anorak och tröjor i feece och liknande är säkert ok (om passformen är bra). Däremot bör man kanske undvika regnkläder eftersom det är svårare att bedöma hur bra de verkligen är, liksom fodrade jackor .
 
Deras ylleskjorta är kanon.

Jag har två par ylleskjortor 70% ull 30% akryl, kostade 250 spänn styck hos Engelssons. De bästa friluftsskjortor jag hitintills haft.
 
Äger byxor

Äger ett par Pinewood byxor och de är kanon.
Såg att du bor i östergötland..... Så det är bara att gå till Merkus Yrkeskläder i Linköping & handla.
Det de inte har hemma kan dom alltid ta hem.

//peter
 
Re: Äger byxor

Reloaded; sa:
Äger ett par Pinewood byxor och de är kanon.
Såg att du bor i östergötland..... Så det är bara att gå till Merkus Yrkeskläder i Linköping & handla.
Det de inte har hemma kan dom alltid ta hem.

//peter

Viktors arbetskläder säljer oxå Pinewood.
Har ett par byxor med avtagbara ben, funkar utmärkt och är avala och sköna.
Väldigt prisvärda.
 
Pinewoodjacka

Har en Pinewoodjacka har inte hittat något man kan klaga på, har dock lyckats ha sönder nätfodret lite, men det får jag skylla mig själv, fastnar man med klockan i det så lirkar man loss den och inte sliter som jag gjorde...
 
Jacka och byxor

Jag har en jacka och byxor som jaktkläder och jag har inget att klaga på, tycker att dom är utmärkta till det priset. Jag använder dom bara under hösten, så jag vet inte hur dom är annars.

/Ulf
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.