Pimpla med fluga?

Nej men..

när jag och en polare var Vouggatjålme i somras så åkte vi till norra ände av sjön. Där rinner det en älv som man kan åka några kilometer uppströms i innan man kommer fram till forsarna.
Vi klättrade runt i flera timmar och fiskade men fick bara några småöringar.
När vi lessnade och skulle åka hem så föreslog jag att vi skulle ta och testa dragrodd nerför älven.
Sagt och gjort i med flugorna,polaren hade någon torris på jag hade knutit på just en Mickey Fin.
När jag rott i tre minuter så högg det till i mitt spö!
Efter en stunds trixande så hade jag en öring på 0,6kg i båten.
Vi fortsatte ett tag till och det blev några fler hugg på min Mickey Fin, men polarens torris gav inte ett smack.

Ja..det blev inget svar på din fråga om pimpling med Mickey Fin men väl ett bevis på att denna klassiker funkar i en del lägen när det verkar kört.
Men visst borde det gå att pimla med den om man lyckas förtynga den på ett vettigt sätt, så den "simmar" på något snyggt sätt. Riktigt hur simningen ska se ut vet jag ej.

Om du provar så är det nog fler än jag som är nyfikna på resultatet. Alltså hoppas vi på en utförlig rapport här på Utsidan.:)

//Göran
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.