Petzl Ultra

Första mötet var på Vildmarksmässan i våras, och jag har väntat sedan dess. På måndag kommer den till ett utlämningsställe nära mig! :)

http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=PETZLULTRABELTSELE

Verkar faktiskt ännu bättre än jag hade tänkt mig från början, ska bli skönt att få byta ut min gamla Silva vars batteri mer sitter på en ställning än en sele. Säg inget om priset, jag vet redan att jag är dum i huvudet. ;)

(köpte den med förhandsbokning så jag betalade iaf inte 4500 spänn..)

Någon annan som har beställt/köpt eller har en sedan förut?
 
Tja vem köper en liten ficklampa (Fenix P2D) för runt 700 spänn, jo jag - och måste nog säga att det är den bästa ficklampsköpet hittils. Komplettera med lilla läderväskan Art. nr. 36-1507 från clas ohlson (verkar på utgående med tanke på nedsatta priset av 24,50 st, så passa på att köpa) fylld med 4 st CR123-Lithiumbatterier och inräknat med batteriet i ficklampan så har man 150 timmars ljus på svagaste läget (som ger 12 lumen) - det räcker för att hålla igång lampan över 6 dygn i sträck och man har god marginal att läsa vidare sin bok varje kväll i ficklampskenet i tältet utan att vara rädd för att bli utan lyse senare i veckan ;-).

...och hur ofta skickar ficklampstillverkaren med extra O-ringar och gummituta för omkopplare samt att frontglaset är antireflexbehandlad? Fenix gör det i alla fall !
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.