Patagonias Gravity Pants

Guest

Gäst
Är det någon som har erfarenhet av Patagonias Gravity Pants? De verkar mkt välgjorda med bra passform. Men hur är det med materialet, ej Gore Tex.
 
Visst GT men Patagonias egen variant

Hej!

Visst är det Gore-Tex men Patagonia kallar det H2No. Jag tycker de är suveräna just för den exakta passformen, snålt skurna utan en massa byls. Stretch över knäna och i baken.

/Örjan :-D
 
Är de...

väldigt tjocka? Jag letar febrilt efter ett par byxor som är vattentäta/andas och som inte är för tjocka, typ som kan användas vår/sommar/höst. Helst med en anordning som gör så att byxbenen inte åker upp ovanför skorna när man vandrar och helst med ett par rejäla fickor...behöver inte vara GT om någon kan tipsa mig om ett material som har samma garanti och fungerar minst lika bra.
 
Låter svettigt

Jag är mycket skeptisk till att vandra i Gore-Texbyxor och andra sk. diffusionsmaterial. Det är mycket svettigt eftersom de inte förmår att "andas" om inte tempot är väldigt lågt.
Fnv använder jag ett par Goretex byxor som överdragsbyxa om det kniper. Jag har gjort om dessa och klippt ur överdelen så att de liknar armens M90 regnställ.

Annars föredrar jag byxor bomull/polyester. (Det finns även Ventile och Etaproof som är 'vattentåligt' bomull). Dessa är vida överlägsna vad gäller andning och torkar hyfsat fort. Regnar det får överdragsbyxan åka på.

Lundhags tillverkar byxor i bom/poly som man kan kroka fast i kängorna typ M90. Fjällrävens Grönlandsbyxa har ju också en rem runt vristen men saknar krokar.
Haglöfs Rabot har liknande remmar med de har värdelösa sidofickor. Haglöfs gjorde fram till 95 bra byxor med bra fickor som hette Tarfala i bom/poly. Tyvärr har man slopat dessa och gått över till en i mitt tycke betydligt sämre produkt.

Mvh Björn
 
SAMME!

Både Lowes Triplepoint Ceramic, Helly Hansens Hellytech og Patagonias H2No er samme belegg som kun SMØRES utenpå/innenpå et annet nylonstoff, de er ikke engang en selvstendig membran. Eventuelle forskjeller mellom disse er i hvilket stoff de brukes på og om hvort tykt lag fabrikken bruker.
 
H2NO=membran

Patagonias H2NO är samma typ av membran som Goretex och inte en beläggning. Jag har en Goretex-jacka (Tierra) och en H2NO-jacka (Patagonia). Jag har inte kunnat märka någon skillnad i funktionaliteten förutom att Goretex-jackan började läcka efter 3 år (därav köpte jag en ny jacka, ej Goretex). Patagoniajackan har efter 4 år ännu ej börjat läcka och jag är väldigt nöjd. Jackan är dessutom gjord i ett stretchmaterial som är mjukt samtidigt som behåller impregneringen väldigt bra.

Svante
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mildot Patagonias stretch Gravity jackan Kläder 0
jockeastrom Patagonias Dragonfly Kläder 2
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
G-funk Norrøna Norröna Svalbard heavy duty pants Kläder 2
nuddis Tierra Roc Blanc Pants Kläder 3
skogsavenyn KM Horg Pants jmfrt med Keb Trousers (och Mithril?) Kläder 1
Glännman Lundhags Bielne pant eller Norröna Svalbard Cotton pants Kläder 1
emil.martinson Houdini fusion gear pants Kläder 5
DrJ Rab Stretch Neo pants? Kläder 0
Kjallke Houdini guide pants Kläder 4
PilotOne Haglöfs Mid Flex Pants Kläder 10
PJE Norröna Svalbard heavy duty hybrid pants Kläder 0
FreddeSkåning Erfarenhet av Haglöfs Verte Pants? Kläder 2
Easthill Norröna Svalbard Flex1 Pants VS Houdini Motion Pants - Hurricane Kläder 3
tsebring Houdini Liquid Rock Pants för löpning? Kläder 4
norrahisingen Laga Marmot essence pants? Kläder 5
oavsett.vad Houdini Motion Pants för dom svenska fjällen? Kläder 3
Alvide Houdini Fusion Guide Pants (Fusion Gear Pants) Kläder 0
pelka Norröna svalbard flex1 Pants Kläder 0
PetNor Klättermusen Fenrir pants Kläder 2
packåsnan Alternativ till Houdini Men's Liquid Rock Pants? Kläder 9
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
Trilla walkabout pants Kläder 0
grodanbolle Haglöfs Rhino Pants Kläder 0
TWA Haglöfs Titan pants? Kläder 0
joask202 Lundhags Rocketeer Pants? Kläder 12
streghina Haglöfs Mountain Pants & Lundhags dynamic pants Kläder 13
CanMan "Behöver ett tips" - Lundhags Pro. Wilderness Pants Kläder 4
100826 Everest zip off pants. Kläder 1
gost Norrönas Vengetind och Falketind pants Kläder 1
mcpete arcteryx beta ar pants Kläder 1
Buda MH Convertible Pack Pants Kläder 7
npeter Marmot DriClime Side Zip Pants Kläder 0
kristofer The North Face Rainfall Pants Kläder 0
Jervhed Mammut- Nuptse II Pants Kläder 1
Myrkotten Haglöfs Limber pants? Kläder 0
oskarg The North Face Tibetan hiking pants. Kläder 1
exposure pants? Kläder 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...