Parkera INTE vid Studsviks brygga vid tvären

Stack ut i helgen å paddlade och kom hem idag på em. Tänkte att bilen stog hyfsat bra vid studsviks brygga. Det är ju en del trafik där. Men jag hade fel. Blev uppringd igår kväll av polisen när jag satt i tältet längst ut med minimal mottagning, och då hade nån eller några gjort inbrott i dom flesta bilar som stog där. Låset pajat av nån amatör som trodde att han kunde öppna det med skruvmejsel. När inte det gick så bröt dom på överkanten av dörrn till svetsen i bakkant sprack, vilket även rutan gjorde. En jävla röra i bilen.Glaskross och alla grejor omkringkastade. Dom hade snott några gamla bilnycklar som jag inte ens är säker på om jag har nån bil kvar till, och en svart/lysgrön fladen flytjacka, handsfree till telefonen och en kamerasladd å en gammal väska. Jävla idioter! Ett järnrör i huvet borde dom ha fått!

Så parkera INTE där, och ska det ändå parkeras så lås inte bilen.
 
Fan vad trist! Är också rädd för sånt och brukar då aldrig lämnar nåt i bilen så den ser helt tomt ut. . Hoppas det löser sig för dig med försäkringen och allt.
 
en gammal 245a har man ju knappt försäkrad, eller jag menar man har ju inte mer försäkrat än nödvändigt. det ä ju mest ifall man kör över nån eller så brukar ju framrutorna gå rätt ofta med dagens halkbekämpningsgrus som sprätter upp.

men jag har bytt dörr nu. det tog ca en kvart. så nu kan jag låsa bilen igen, om jag vill. fast nu kör jag med olåst bil : ) det regnar inte in och jag har fönster även på förarsidan. det va bara att åka till garaget å skruva loss dörrn från min reservdelsbil. bilen tömd på grejor å förhoppningsvis är allt glas borta åxå. man kanske till och med ska torka av instrumentbrädan med en fuktig trasa.
det hela kostade noll kr. det är bara tiden som är dyrbar. sen blir det ju strul med den bil jag inte har nycklar till längre. men det finns ju tändningslås och dörrlås om man orkar byta. annars är det ju ett gyllene tillfälle och få mindre dåligt samvete och passa på och skrota den bilen.
går den jag kör med igenom besiktningen i maj så kanske jag kostar på mej en omlackering så dörrn matchar med övriga bilen eller tvärtom. sandpapper och penslar har jag, å det finns väl en å annan färgburk åxå.

VC-17 kanske är en passande marin kulör : )

det är aldrig fel med en gammal volvo : )
 
Med VC 17 lär bilen gå extra fort. Och ingen algpåväxt!

Man blir lack (pun intended) på sådana idioter som förstör för en massa pengar för att komma åt grejer som inte är något värda.
 
Tack för infon Jazzmatsa...och medeltida straff till boven! En anledning till att jag aldrig låser bilen och aldrig lämnar något i den heller. Synd att samhället blivit sådant
 
Det är politikerna som väljer om bovar eller skattebetalare skall skyddas.
Långliga försummelser lär inte lösas i brådrasket.
Det är för sorgligt och tar så mycket onödig kraft och tid.
Skönt att läsa att din lösning inte blev kostbar.
 
Glaskross

Stack ut i helgen å paddlade och kom hem idag på em. Tänkte att bilen stog hyfsat bra vid studsviks brygga. Det är ju en del trafik där. Men jag hade fel. Blev uppringd igår kväll av polisen när jag satt i tältet längst ut med minimal mottagning, och då hade nån eller några gjort inbrott i dom flesta bilar som stog där. Låset pajat av nån amatör som trodde att han kunde öppna det med skruvmejsel. När inte det gick så bröt dom på överkanten av dörrn till svetsen i bakkant sprack, vilket även rutan gjorde. En jävla röra i bilen.Glaskross och alla grejor omkringkastade. Dom hade snott några gamla bilnycklar som jag inte ens är säker på om jag har nån bil kvar till, och en svart/lysgrön fladen flytjacka, handsfree till telefonen och en kamerasladd å en gammal väska. Jävla idioter! Ett järnrör i huvet borde dom ha fått!

Så parkera INTE där, och ska det ändå parkeras så lås inte bilen.

Finns det något som kan spridas bättre än glaskross? Man hittar bitar åratal efter ett inbrott i bilen. Lider med dig.
 
medeltida straff : )
en utmärkt ide!

har rivit lite i alla grejorna idag. jag tror att min svarta GUL-smock ev försvann åxå.
jag ska leta bättre och mer hemma när jag får tid. det blev plötsligt väldigt stökigt när man måste ha alla brahasaker hemma istället för i bilen. fan man bor ju både hemma och i bilen tror jag....
 
Fick sidorutan till en Nissan Patrol -85 sönderslagen av en kille, lite svårare att hitta reservdelar till den än det är till en Volvo. Men det löste sig och jag fick tag i killen som gjort det (nja min sambo fick reda på det, jag hade bara gjort mig olycklig på honom) så han fick hosta upp pengarna och skämmas rejält. Tror att det var ett av de bästa straffen. Vet att polisen för några år sedan körde med att ungdomar som begått brott kunde välja att träffa offret för att be om ursäkt och sedan betala/jobba av kostnaderna. Det är ju alltid svårare när man måste förklara för offret vad man gjort och varför.
 
Blev väckt av polisen en julnatt för 20 år sedan. Samma sak hade hänt på vår parkering med en hel rad bilar som fått rutorna krossade. Blev inte av med något pga att jag hade radion i lägenheten men det blev jobbigt att städa ur och sen blev det fel toning på rutan. Konstigt nog syntes det bara när det var frost på rutorna...
Hittade också glasbitar lite då och då under ett par år efteråt.
 
Det var trist, där var man ju i somras ett par dygn. Kändes inte som nått ställe där det fanns en massa busar. Parkeringen ligger ju ganska ensligt iof så de kunde väl jobba ostört.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kennan423 Parkera bilen vid paddling Paddling allmänt 1
thureb Sjösätta och parkera Paddling allmänt 0
-Ruff- Säkerhetstänk vid kraftverk/dammar? Paddling allmänt 6
Snödrivan Poncho för cykling och fika vid paddling Paddling allmänt 2
EricL Klädsel överkropp vid rollträning sommartid? Paddling allmänt 12
eyck VKV Lisa - höjd vid sittbrunnsspets Paddling allmänt 6
Camomilchen Forsån vid Magelungen/Drevviken Paddling allmänt 4
Crimper Skydd för kajak vid förvaring Paddling allmänt 12
Lasse Be Isläget vid V Stendörren Paddling allmänt 0
Skafto_nordstrommarna Val av havskajak för paddling vid västkusten Paddling allmänt 17
Moga Torrdräktshandskar VS neoprenhandskar vid vinterpaddling? Paddling allmänt 14
Moga Synlighet vid nattpaddling? Paddling allmänt 9
Rinte Vatten vid långpaddling Paddling allmänt 14
Skogsäventyret Långtidsparkering vid Höga Kusten - Veåsand? Paddling allmänt 4
Wibrån Transportkapellets vara eller inte vara vid bilfärd Paddling allmänt 13
CamillaiSkåne tips vid val av havskajak - är själv kort & lätt Paddling allmänt 19
Lars R Kajak vid Vancouver Island. Tips på paddelvatten? Paddling allmänt 3
Elin75 Söker snabbt svar om paddling vid Ingarö/Björnö Paddling allmänt 0
SaraPG Klädsel vid vårpaddling Paddling allmänt 31
thureb Kajakincident vid Fjällbacka Paddling allmänt 4
friluftaren Tälta vid denna ö? Paddling allmänt 10
utesälen Paddling i lä vid Orust/Tjörn Paddling allmänt 4
Bigens Råd vid köp Paddling allmänt 3
Ballderrot Husbehovsfiske vid skärgårdspaddling? Paddling allmänt 11
jonny69 tänka på vid kajak köp? Paddling allmänt 9
P-E Ploppljud vid paddelisättningen Paddling allmänt 3
stefanhum Betala parkering vid Räfsnäs Paddling allmänt 7
avslutat_17_06_20 paddla med pontoner vid fotografering Paddling allmänt 3
Kjell Lundgren Ny kanotlada vid Ekoln Uppsala Paddling allmänt 0
Mikael87 Hjälp vid köp av första Kajak / Aquilo K1 GF eXtreme Paddling allmänt 4
ski3r Hjälp vid köp av kajak Paddling allmänt 2
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
orjanraberg Tältplatser nära Hjältön vid Orust som går att nå från land? Paddling allmänt 2
thureb Paddla vid Nötön Åråsviken? Paddling allmänt 1
heah Luta kajaken vid svängar Paddling allmänt 28
Welsh Våtdräkt vid paddling? Paddling allmänt 17
glenn o.c. Dun eller konstfiber vid paddling Paddling allmänt 7
tiddelipom Tips på paddeltur vid Stenungsund Paddling allmänt 3
matsh Öppet vatten vid Stendörren? Paddling allmänt 8
johannordholm Söker kontakt med person vid Italienska kusten Paddling allmänt 11
Skanesstoltaman Läckage vid fotstödens skruvar. Paddling allmänt 9
Erikm Kajakist i blåsväder vid Donsö Paddling allmänt 20
ljaw Kniv vid paddling? Paddling allmänt 8
stefanhum Isfritt vid Räfsnäs ? Paddling allmänt 2
fraewu Paddla vid Utö Paddling allmänt 12
Arneri Högsta fart vid kajaksurf? Paddling allmänt 14
delfinen FRAGA NORDINGRA vid HÖGA KUSTEN. Paddling allmänt 2
rija Skillnad i syn på klädsel vid paddling i kallt vatten Paddling allmänt 4
Nicopia Olycka vid vinterpaddling Paddling allmänt 1
dansjenny Förslag på rutt vid St:Anna skärgård Paddling allmänt 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.