Paradox Packs Evolution

Intressant

Deras filosofi kring bälte och längd/styvhet på ramen känner jag igen från mchalepacks. Antar att de inte kan använda mchales lösning på toppstramare eftersom den är skyddad av patent.

Har ingen erfa av paradox men mchalepacks är det bekvämaste jag testat för bördor på ca 20 kg och uppåt (funkar ju fint med lättare också såklart). Så visst verkar paradox intressanta, bra tänk kring ramlängd och bältets utformning.

...sen om de får ihop teorin till praktik är en annan sak. Mchalepacks köper man först efter att ha provat en demoryggsäck ordentligt, man vet vad man betalar för...

//J
 
Har inte sett tråden föränn nu;)

Men jag har en papadox pack (evelotion 103L)....den håller för vad dom lovar, grymt nöjd. och då har jag kört med ramsäck sedan 1995 (FR gyro Juvas) så jag har att jämföra med annan ramsäck.

Mvh Rickard
 
Väldigt intressant säck i teorin, men för vem är den?
Den borde vara mest intressant för lättpackare som ska gå utan att proviantera i flera veckor?
Det verkar ju som den ska kunna bära allt från dagpackningar till över 45 kg bekvämt (enligt tillverkaren).
De som bär bördor som är ens i närheten av så tunga brukar inte vara så intresserade i lättpackning.

Men såklart, den är väl ett fynd för de som bär mycket klätterutrustning, fotoutrustning, uppblåsbar flotte eller liknande. Kanske det är där kundkretsen finns, bland de som är på långa expeditioner och de som bär äventyrsutrustning och liknande i vildmarken?
 
För mig så är det en helhetslösning, 103L ramsäck som väger 1.8kg där jag kan byta ut sack till 72/62L från tillverkaren eller bara klämma in en 10-100L vattentät packsäck I kommpretiossystemet och gå ännu med mer ner I vikt gällande bärsystem med väldigt god comfort...typ 1.1kg totalt.

Supernöjd med bärsystemet, och då är jag en gamal ramsäcksbärare med höga krav;)...den håller vad tillverkaren lovar. Det enda negative är att alla lås saknar stop, så man kan tappa spännen I skogen om man inte åtgärdar detta själv (vilket jag har gjort;))

Sedan så kan jag kommpremera ihop min 103l säck till en 50l utan något sladder, viket jag aldrig har kunnat gjort med någon annan stor säck förut.

Är 170cm...och ryggan på bilden är 103L...kompremerad till klart mindre.
16117917811_aff5059e56_z.jpg
[/url]DSC_4891.jpg by RedEarMedia, on Flickr[/IMG]
 
mycket intressant. hur var det med frakten, hur mycket la dom på? var det lång väntetid för att få säcken?
 
Tror det tog 2v veckor att få hem...frakten kommer jag inte ihåg, men det är bara att gå in på hemsidan och göra en "beställning" för att se frakten då den räknas ut med automatik.

Men den är lite högre då det är från det krångliga USA
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.