Packning för bilen

Hallå!

Jag ska snart över till Södra Norge och jobba ett halvår framöver.
Jag ska också ta uppkörningen på tisdag i nästa vecka.

Jag har kommit på att det är ju en förnäm ide att ha en standard packning i bilen om man skulle ha lust att ge sig ut över helgen och tälta och käka någe gott och ha det allmänt bra bara.

Så jag funderade på vad man skulle stoppa i bilen och försöka att alltid ha i bagaget utrymmet.

Det jag kom på för mat väg är ju mourikka, bestick, olja, talrikar, någon liten kittel för såser eller potäter, en säck med ved, grill galler grill folie och en yxa. Ja och kanske ett kast spö med lite olika drag om man vill variera med en firre istället.

För å sova ute så är ju standard tält sovsäck och underlag.

Ja kom gärna med tips eller egna utrustnings listor för vad ni har när ni är och bilcampar.
 
Veckoändspackningslistan packad i 45 l ryggsäck är samma, matlådan ser däremot betydligt våtare ut, packas i eldrivet bilkylskåp. Kompletteras med en stor tarp.
Givetvis kör jag inte runt med det som inte behövs i bilen, men olja och extra spolarvatten har jag med i backen med reflexer och bogserlina samt batterikablar. Vintertid, filt, extra ficklampa, sträckmetallstrips och skyffel.
go tur
 
Tänk på att inte packa alla dina absoluta favoritprylar i bilen. Trist att bli av med alltihop på en gång om det skulle bli inbrott eller nån snor bilen..
Själv har jag bara de vertkyg och liknande i bilen som jag står ut att bli av med. I princip lika enkelt att ha en packad väska i hallen med allt för en veckotur om man skulle vilja.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...