Packa vattentätt? - Paddling

Jag ska ut på paddling till helgen men vet ej hur jag ska packa, det ska inte vara några lyft så jag tänkte ta en bag dubblaplastpåsar och en svart sopsäck. Men vet ej hur jag ska skydda sovsäcken, en plastpåse innanför kompre. säck och trycka ner sovsäcken där, men jag tror inte det ska/kommer hålla om man kapsejsar.
 
Vattentäta packpåsar med rullförslutning är väl det bästa, men dubbla sopsäckar blir normalt sett tillräckligt tätt om man inte är alltför "ovarsam". Det funkar naturligtvis med en enkel sopsäck också men då har man ju inga marginaler... :)
Jag utgår från att du inte ska paddla havskajak för då är det mycket enklare... :)

[Ändrat av haskell 2003-05-14 kl 21:15]
 
haskell; sa:
Vattentäta packpåsar med rullförslutning är väl det bästa, men dubbla sosäckar blir normalt sett tillräckligt tätt om man inte är alltför "ovarsam". Det funkar naturligtvis med en enkel sopsäck också men då har man ju inga marginaler... :)
Jag utgår från att du inte ska paddla havskajak för då är det mycket enklare... :)

Nepp ska paddla Kanadensare i sjöar, men jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med sovsäcken. Dubbla sopsäckar där också eller (fast runt själva sovsäcken i kompre. säcken)?

Tack För Svaret
=) Uppskattas, första gången jag ska på "Paddel Hajk".
 
Var rädd om ev elektronik

Dom flesta mobiltelefoner är väldigt fuktkänsliga och då duger inte en vanlig plastpåse om du plurrar. Har du en bil med elektronisk startspärr se till att förvara ”nyckeln” extremt torrt. Vad som händer med bilen om ”nyckeln” inte funkar är inte svårt att räkna ut.

Per Brune
 
Re: Var rädd om ev elektronik

Brune; sa:
Dom flesta mobiltelefoner är väldigt fuktkänsliga och då duger inte en vanlig plastpåse om du plurrar. Har du en bil med elektronisk startspärr se till att förvara ”nyckeln” extremt torrt. Vad som händer med bilen om ”nyckeln” inte funkar är inte svårt att räkna ut.

Per Brune

Hm, vad ska jag använda för plastpåse? En sådan som haskell nämner? Bil har jag inte så det är lungt (Är 14 (881008)) Men jag är nervig inför hur jag ska packa sovsäcken och ett reservombyte, muy importante. Var kan man införskaffa dessa påsar att packa i? Ska införskaffa detta imorgon så om jag får namn på produkt och råd så kanske jag kan lugna mig, tänkte för övrigt packa imorgon. Något viktigt för utom det "vanliga" man ska ha med sig? Hur brukar ni packa etca (Jag är van vid lands strapatser där regn är det blötaste man möter, men första gången man är på paddling).

MvH Holm

Uppskattar verkligen ALLA svar ni har.
 
Packar på samma sätt om jag paddlar kanot eller vandrar eller vad amn nu är ute och gör. Ryggsäck med 1 plastsäck i (eller 2). Har man sedan något man är särskilt rädd om så kan man plasta in det lite extra.
 
Latrinsäckar är bra

Latrinsäckar är av samma sorts plast som sopsäckar, men en latrinsäck är på ca 50 liter och en sopsäck är på ca 125 liter. Tag dubbla säckar. Först en latrinsäck runt sovsäcken, tillslut ordentligt genom att vika ihop öppningen och knyt ett snöre om vikningen. Nästa latrinsäck trär du utanpå den första latrinsäcken men med öppningen åt det andra hållet. Förslut på samma sätt.

Jag har köpt latrinsäckar i en färghandel, 10 st i en rulle kostar i storlekordningen 60 SEK.

Per Brune
 
sajberjohan; sa:
Packar på samma sätt om jag paddlar kanot eller vandrar eller vad amn nu är ute och gör. Ryggsäck med 1 plastsäck i (eller 2). Har man sedan något man är särskilt rädd om så kan man plasta in det lite extra.


Lite semirädd med tanke på att det är seniorer som anordnar det och dom skrev på lappen "Packa vattentätt" hum. Men tack för råden, hade tänkt göra så =)

Brune; sa:
Latrinsäckar är av samma sorts plast som sopsäckar, men en latrinsäck är på ca 50 liter och en sopsäck är på ca 125 liter. Tag dubbla säckar. Först en latrinsäck runt sovsäcken, tillslut ordentligt genom att vika ihop öppningen och knyt ett snöre om vikningen. Nästa latrinsäck trär du utanpå den första latrinsäcken men med öppningen åt det andra hållet. Förslut på samma sätt.

Jag har köpt latrinsäckar i en färghandel, 10 st i en rulle kostar i storlekordningen 60 SEK.

Per Brune

Gött det skall testas, tack så mycket för alla svar jag har fått. Ni är stabila ni =)

Tack tack alla Outsiders ;D

MvH Alexander Holm
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.