Osprey Exos 58, ficka för vattenblåsa?

Hejsan, tänkte bara kolla om/hur ni använder vattenblåsefickan? Min första reaktion när jag såg den lilla karbinen för att hänga upp blåsan i var att öppna dragkedjan högst upp i ryggen och hänga ner blåsan i utrymmet mellan säcktyget och meshen för ryggplattan, tänkte att det var smart design att utnyttja det utrymmet. Kändes dock lite märkligt att man skulle ha en öppen dragkedja... Strax efter fick jag dock en DOH! när jag insåg att blåsan inte skulle dit utan ner i den insydda fickan inuti säcken.

Dock gillar jag inte riktigt den lösningen, när jag fyller ryggan blir det helt enkelt dåligt med utrymme för att klämma ner blåsan där. Jag vill även kunna ta upp/stoppa ner den för att kunna fylla på med vatten utan att behöva böka med övrigt innehåll i säcken. När jag tar med blåsan brukar jag helt enkelt lägga den ovanpå all packning. Finns det någon som har en smartare lösning?
 
Hejsan, tänkte bara kolla om/hur ni använder vattenblåsefickan? Min första reaktion när jag såg den lilla karbinen för att hänga upp blåsan i var att öppna dragkedjan högst upp i ryggen och hänga ner blåsan i utrymmet mellan säcktyget och meshen för ryggplattan, tänkte att det var smart design att utnyttja det utrymmet. Kändes dock lite märkligt att man skulle ha en öppen dragkedja... Strax efter fick jag dock en DOH! när jag insåg att blåsan inte skulle dit utan ner i den insydda fickan inuti säcken.

Dock gillar jag inte riktigt den lösningen, när jag fyller ryggan blir det helt enkelt dåligt med utrymme för att klämma ner blåsan där. Jag vill även kunna ta upp/stoppa ner den för att kunna fylla på med vatten utan att behöva böka med övrigt innehåll i säcken. När jag tar med blåsan brukar jag helt enkelt lägga den ovanpå all packning. Finns det någon som har en smartare lösning?

Oavsett ryggsäck (jag har en Exos 34) blir jag helt galen av att gå med en slang slängande framför mig hela dagen, så det blir vattenflaska i sidofickan, på Exosen är den ju otroligt lätt att komma åt och hantera.
Vattenblåsan packar jag också på toppen om den är full, eller knölar ner den stort sett var som helst om den är tom.

Det som jag kommit på som kanske är smart är att man kan hänga upp blåsan i en svart påse i solen i slutet på dagen och få lite uppvärmt vatten. Med blåsan hängande kan man via slangen få en varm dusch i slutet på dagen.
Saknas solen kan man ju värma lite vatten på köket/över elden om man vill tvätta sig/duscha varmt.

I Sverige med stort sett hur mycket vatten som helst tillgängligt är detta en utmärkt lyx på turen till få gram. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonw Hjälp mig välja mellan Osprey Exos 48, Bergans Helium V5 55 och Exped Lightning 45 Transportera 20
FlyerSword Osprey Exos 58 vs Lumina 60 vs Levity 60? Transportera 2
Ekoxen Osprey Exos 48 eller 58 Transportera 9
henkkahh Matrix 40 eller Osprey exos 34 Transportera 0
skaidde Osprey exos 46 vs exos 58 Transportera 2
helper Osprey Exos Video Transportera 1
Stolpskott Osprey Aether eller Fjällräven Kajka? Transportera 6
mikael.johansson Hjälp mig att välja ryggsäck mellan Bergans/Gregory/Osprey Transportera 5
paddla Osprey, Osprey, Osprey – eller? Bästa ryggan Transportera 11
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
Vimes Osprey Aether 70 eller 85? (Familjepackning) Transportera 6
Sigfridsson Osprey Aether 70 eller lättare säck? Transportera 19
wajder Osprey kestrel 38 som handbagage...? Transportera 1
Wolfred Uppgradera ryggsäck från Lundhags 75+10 till Osprey 105 Transportera 3
egs Osprey återkallar bärstolar Transportera 5
Still Alive Trasig Osprey Argon Transportera 1
Glännman Osprey Kestrel 28 som handbagage ? Transportera 5
Ringnes Osprey Aether 70 Transportera 7
LMP Osprey Xenith små storlekar? Transportera 4
uncle botak Alternativ till Osprey Xentih 75 Transportera 10
Rasumusu Osprey Xenith 88 eller Fjällräven Kajka 85, japp, ryggsäckstråd! Transportera 2
AnteÅ Pris för en Osprey Crescent 75L? Transportera 8
Gun-valld Osprey manta 30 vs Haglövs gram 25 Transportera 1
tomiso Osprey Atmos 65 finns men finns ändå inte Transportera 2
Glännman Arcteryx Bora 95 vs Osprey Argon 110 vs Haglöfs Sumo 95 Transportera 4
hannulan Osprey Talon 11 Transportera 3
The Lapp Osprey Kestrel 58 Transportera 6
poppopower Arcteryx Altra Vs Osprey Aether Transportera 2
dadoni Osprey Atmos 65 L Transportera 4
Malindo Erfarenheter Osprey Kestrel 68? Transportera 1
Varghjärta Tasmanian Tiger någon? Transportera 4
kungpao Haglöf Sec 65 vs Osprey Aether 70? Transportera 5
pelka Osprey Crescent 90 Transportera 4
Bluesbrother Osprey Aether vs Argon Transportera 25
legba Osprey Kestrel 28 l för tjejer? Transportera 0
joask202 Osprey Elroy? Transportera 2
BrittMarie Osprey regnskydd till ryggan? Transportera 14
lleberg Hur mycket får plats i en Osprey talon 44? Transportera 7
langby Osprey Talon Series Transportera 1
jakerlund Osprey Travel? Transportera 1
bredberg Hållbarhet Osprey Exposure 50 Transportera 5
realout Osprey Aether 70 Transportera 3
brigas Osprey exposure 50 liter -omdömen? Transportera 2
Är på jakt efter en Osprey Crescent 110 Transportera 2
dextro Osprey/Bora? Transportera 21
Någon med erfarenhet av Osprey Aether/Ariel Transportera 5
sunderlux Osprey Crescent Transportera 11
RogerS Nätbutik som säljer Osprey ?? Transportera 4
grodanbolle Osprey Aether! Transportera 7
greenjuice Osprey Aether 75 Transportera 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.