Orienteringsmöjligheter i Sthlm.

Min största svaghet inom multisporten är att orientera. Därför undrar jag om det är någon som känner till om det finns några fasta banor som man kan köpa kartor till och köra på egen hand? jag är inte intresserad av att gå med i en orienteringsklubb, träna på fasta tider och bli utgarvad av knatteorienterarna för att jag är så kass :)
 
Orientering

Hej, det finns något som heter Naturpasset (förrut TRIM) där du kan köpa en karta över ett område med uppsatta kontroller. Det är bara att ta kontakt med en orienteringsklubb, t.ex. Turebergs IF. Gå in på denna länk, http://www.turebergsif.se/orientering/ , och gå vidare på länken Naturpasset.

mvh
Lars
 
Naturpasset säljs även på vissa apotek, det i Blackeberg iallafall. Där säljer de en karta över Grimsta-skogen med fasta kontroller
 
Hellasgården

Vid Hellasgården finns det ett antal fasta kontroller som sitter upp året runt. Ibland saknas några men de flesta fanns kvar sist jag tränade på dom för ett år sen.

Annars är det många klubbar som förutom Naturpasset kör veckans bana.

Ha det,
Mackan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.