Operera fot med "hälsporre" problem !

Hej !

Jag har gått ca 3 år med hälsporre liknande problem, jag har provat det mesta och smärtorna går bort men kommer hela tiden tillbaka (jag har haft perioder jga hr varit helt fri och börjat springa igen).
Ett år innan jag fick hälsporreproblem trampade jag hårt in ett sönderslaget stående drickglas i den fot där jag nu har problem det var ung. mitt i hålfoten.

Efter besked från magnetkamera röntgen så konstateras det att jag är inflamerad rundt hälsporre området och även runt fotleden och att en ca 0,5cm stor glasbit sitter kvar !!!

Nu har läkarna mer eller mindre lagt över beslutet på mig om jag ska ta bort den eller inte !!??

Min fråga till er är om ni har någon erfarenhet av ev. komplikationer osv... efter ett ingrepp ??

Tack på förhand
/Per
 
Hazze; sa:
Hej !

Nu har läkarna mer eller mindre lagt över beslutet på mig om jag ska ta bort den eller inte !!??

Min fråga till er är om ni har någon erfarenhet av ev. komplikationer osv... efter ett ingrepp ??

Tack på förhand
/Per

Men läkarna måste väl ha sagt NÅGOT om risker, komplikationer
och konvalescens? Nu har jag för mig att hälsenans fäste går ända
in under hälen, så det som kunde vara svårt är om senan
delvis måste lösas från fästet - jag har gjort det
på en fot (LÅNG och känslig
konvalescens, inflammation i det opererade
området) och avråtts på den andra.

Som sagt, vi undrar andäktigt vad läkarna sagt om detta.

il C.
 
Hej,

Jag har själv problem med hälen och har därför forskat runt lite i olika behandlingar. En kollega har opererat sin "sporre" och är efter det helt fri från besvär. Men det är den enda jag vet som har opererat. Jag antar att du har provat alla andra metoder, typ stretch, formgjutna sulor, el, akupunktur? Själv har jag nu börjat få akupunktur och peppar peppar, det känns lite bättre!! Det ska ju gå att "leva" med broskbildningen men i vilket fall (utan att vara läkare :)) så låter det ju inte helt bra att ha en glasbit i hälen om du redan har problem med den!

Lycka till!

Carolina
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.