Olika typer av mountainbikes

Ska kpa en mountainbike for mestadels Off road cross country åkning. Har tittat på Scott Scale 40 och Grand Canyon Al 8.0. Men hittade en annan men är osäker om den lämpar sig for mina behov:

http://translate.google.se/translat...ikedb.net/bikes/36632-marin-indian-fire-trail

En Marin Indian Fire Trail 2009.

Tycker ramen ser låg ut jämfort med Scott Scale 40 och Grand Canyon.
Nån som vet vad det är fr typ av cykel och vad den lämpar sig bäst for, Trick/downhill/CrossC.?

Kom på att det är en Trail, en cykel lämpad att kora over hinder.
 
Senast ändrad:
Cykeln på bilden har liten ramstorlek, 16" kanske? Därav att den ser så låg ut. Cykeln är annars i liknande klass som den Scott och Canyon du nämner, dvs XC-cykling. Men vad du gör så håll dig borta från Cykelringen, de är väl bara de som säljer Marin i Sverige nu för tiden?

Blanda inte ihop Trail med Trial. Trail är stigkörning, trial är trickcykling upp och ner för hinder.
 
Håller med om att cykelringen är väl ingen höjdare och definitivt inte heller cyklarna från Biltema eller Jula för den delen. Kolla istället efter seriösa cykelbutiker.

PS! Marin är annars ett ganska bra MTB-märke. Enligt Marins hemsida, så är REX i Halmstad numera generalagent för Marin i Sverige.
/Niklas
 
Senast ändrad:
PS! Marin är annars ett ganska bra MTB-märke. Enligt Marins hemsida, så är REX i Halmstad numera generalagent för Marin i Sverige.
/Niklas
Det var positivt! Märket som sådant är det ju definitivt inget fel på, men det blev väldigt fel när Cykelringen fick fatt på Marin... Finns det andra återförsäljare nu så är Marin absolut ett alternativ för en väldigt kompetent MTB.
 
Kolla även på Rosebikes...deras Jabba wood t.e.x, de har rea tyckte jag mig se.

Annars är Canyon eller Cube bra värde för pengarna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.