Olika sorters sulor till kängor???

Jag har flera vänner som gjort lumpen i Sverige och andra som är soldater i andra länder, alla dom som gör långmarcher har speciella gellé inläggssulor i kängorna. Jag har nog letat i varenda sko och frilufts affär i stan' efter gellé sulor men har inte hittat några. Är det någon som vet var man kan köpa sånna sulor, på webben eller annars?

PS. Skulle vara bra om dom passade m/90 kängorna DS.
 
Nej, men en klassiskt sittunderlag för ovana paddlare är en utbankad biff, fungerar nog i M90 också. Biffen blir också mycket mör och fin.
 
Lundhags har några olika varianter på sulor också, t.ex. http://www.lundhags.se/sidor/produkter/valdamp.html

Jag har inte provat själv än, men köper nog ett par nästa gång jag passerar lämplig butik.

Tyvärr har jag lite problem med mina fötter och har därför speciella fotinlägg utprovade av ortoped som är allt annat än värmande och stötdämpande. Förhoppningen är dock att Lundhags sula åtminstone har lite uppbyggnad i hålfoten som motsvarar fotinläggen.

Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.