Ofodrad läderkänga?

Jag letar efter en ofodrad läderkänga och behöver lite tips. Mina fötter och smalben är smala vilket skapar ett problem. Skall jag ha Lundhags så måste de sy upp ett par till mig pga. att annars nyper inte skaftet till om smalbenen. Vilka andra tillverkare finns det som gör liknande kängor? Finns det andra än Lundhags och Jörnkängan?
 
Det låter som att du skulle ha gillat Arbeskos M90-känga, men den görs ju tyvärr inte längre, fast den kanske går att hitta på nätet?
 
Meindl har någon "nordisk" skalkänga men jag tror de är svåra att få tag på i Sverige.

Har du problemfötter så är mitt tips att beställa skräddarsydda kängor från Lundhags, då har du ett par olika läster att välja mellan etc etc. Rita av foten och skicka in till Lundhags och starta en dialog med dem, se vad de kan erbjuda.
 
Det låter som att du skulle ha gillat Arbeskos M90-känga, men den görs ju tyvärr inte längre, fast den kanske går att hitta på nätet?

m/90 är extremt bred i foten varför jag föredrar sjöstridskänga m/93 om jag måste hålla mig till reglementerad utrustning... En vanlig sula lämnar en halv centimeter på varje sida och har en tendens att glida runt i kängan. Dessutom är klacken extremt låg - enligt egen erfarenhet en usel känga att gå i (om man inte har breda fötter), men kanske användbar om man behöver stå stilla länge då det är gott om plats för strumpor i den...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Parkas ofodrad ej svart? Kläder 11
Karpaterna.se Ofodrad approachsko med mesh? Kläder 12
Henke stj Storsko vs läderkänga Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.