Öppet Skidspår runt sthlm?

Skate i Stockholm?

Har någon koll om det finns något spår i Stockholm som är sladdat för skate?

Hade ju varit väldans trevligt att ta med skidorna som back up ifall det inte blir någon skridskoåkning när jag är nere över jul och mellandagar.
 
Ågesta

är populärt. Nu har det skarat sig en del i den tidigare fallna snön så det är nog hyfsat skateläge i Stockholmstrakten vilket också avspeglar sig lite i rapporterna på skidspar.se

Thure
 
Hörde ryktas om att det åka i Ursvik men ingen aning om det är spår eller skatepreppat. Länk till spårstatus: http://www.skidspar.se/stockholm/sundbyberg/ursviks-motionsgard# (meddela gärna om du ringt motionsgården och frågar). Bor alldeles nära och det är väl kanske 3 dm snö i terrängen.

Skidspår.se är sådär i sin riktighet så jag litar inte på den. Där står att det bara är 2,5 som finns för skate, men jag har åkt 5an för nåt år sedan eller om det var två. Därav frågan här...
 
är populärt. Nu har det skarat sig en del i den tidigare fallna snön så det är nog hyfsat skateläge i Stockholmstrakten vilket också avspeglar sig lite i rapporterna på skidspar.se

Thure

Tack Thure! Ågesta tycks ju vara grejen... Lite fel sida stan men det motiverar ändå att skidorna åker med ner.
 
Jonas, du åker åt fel håll! Jag sticker upp till Luleå över jul och nyår och har garanterat skidspår :) Hopas dock på kallgrader och mer snö så man kan åka på kvällarna efter jobbet sen.
 
Idag åkte jag 2 varv, eller nästan i alla fall, i Ågesta.
Spåren var helt ok och jag gillar att de faktiskt var ute och preparerade idag!

Men jag är lite ställd över hur folk beter sig i spåren.... Jag har de senaste två säsongerna åkt 30-40 mil i Östersunds olika spår. Inte en gång har jag så mycket som behövt harkla mig för att bli förbisläppt när jag kommit ikapp någon eller passerat någon som stått i spåret. (Eller jo, en gång, men de bad massor om ursäkt)
På 14km i Ågesta däremot.... Två gånger var jag tvungen att faktiskt stanna och be folk som stod med skidorna tvärs över skategatan att få komma förbi! Otaliga gånger fick jag bromsa eller väja för folk som klev ur spåren precis framför mig eller bara tvärstannnade, för att inte tala om att behöva hojta om att man fanns där och ville förbi.

Och till dig som tacklade mig/körde omkull mig när du bytte spår utan att se dig för och klev på min skida: Du verkade något förvånad men mest av allt förnärmad över att någon hade fräckheten att vara snabbare än du i spåren. Jag kan bjuda på revbenet, det hade jag ont i innan och läktiden blir förhoppningsvis bara nån vecka längre. Men den knäckta bindningen är jag sur över! Den innebär några veckor utan åkning över helgerna och kostar en stor del av CSN-lånet att ersätta!
 
Surt. Det verkar vara lite sämre med skidetiketten här i Fjollträsk. Många tror jag bara inte är vana att vara i skidspår överhuvudtaget och sen har vi de där som inte tål att bli omkörda. Det värsta är tydligen när man blåser om med selad hund och draglina, i spår där det är tillåtet som i Lida. Hoppas det ger sig med revbenen och God Jul!
 
Mycket folk på begränsade ytor skapar problem...

Gäller tyvärr i skidspår som på vägarna...

Ingen ursäkt för åkaren som bytte spår utan att se sig för men i vart fall en förklaring.

Kan dock inte förneka att jag fortfarande fachineras över att "alla" envisas att åka på den begränsade ytor som spåras samtidigt som resten av Ågestaskogen är tom på folk.
Kan man inte satsa på lite bredare skidor och börja spåra själv? Det sätter i vart fall fart på flåset. ;-)

God jul på er alla!

Vänligen//Dag
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xc-mankan Betraktelser från öppet spår och tjejvasan Turskidåkning 0
LarsBe Transport Gbg-Mora/Sälen för Öppet Spår??? Turskidåkning 1
Haddock Till Sthlm efter Öppet Spår (Vasan)? Turskidåkning 0
jake plats i öppet spår säljes Turskidåkning 1
JGK Skidspår i Hässelby Turskidåkning 1
matsson Skidspår nära Göteborg Turskidåkning 4
Erik_N Skidspår i Uppsala Turskidåkning 7
Jonas.O Snöläge och preparerade skidspår? Turskidåkning 2
matterhorn Göra skidspår? Turskidåkning 2
Martin W Skidspår i Uppsalatrakten? Turskidåkning 0
dako Skidspår i Stockholm Turskidåkning 2
ÅsaLindbom Skidspår i Stockholmsområdet Turskidåkning 4
Pask Skidspår i Umeå? Turskidåkning 3
utter Skidspår i Umeå Turskidåkning 0
Gabi Skidspår i Älvsjö? Turskidåkning 0
erik.lindgren Skidspår i Stockholmsregionen Turskidåkning 7
Preparerade skidspår runt Sth? Turskidåkning 2
Musiktoken Ammarfjället runt Turskidåkning 4
Dimmi Skitour runt Lillehammer? Turskidåkning 0
ElinMatilda Turskidor runt Åre Turskidåkning 1
rimn Skidra runt Luleå Turskidåkning 17
claesf Snöläget runt Kebnekaise? Turskidåkning 12
muminfar spår och boende runt jönköping Turskidåkning 0
Jönsson72 Turförslag runt påsk Turskidåkning 5
oberg_niklas Vad välja, vecka 13 eller 17, för tur runt Keb Turskidåkning 1
dandan Sylarna runt? Turskidåkning 6
Jonas84 sylarna runt Turskidåkning 1
johan5588 "Grövelsjön och Rogen runt, 5 dagar" Turskidåkning 0
bigfoot Turåkning runt Stockholm? Turskidåkning 9
Erkjoh Turåkning/Toppbestigningar runt Sylarna Turskidåkning 0
aberg_pelle Längsdkidor runt Östersund ? Turskidåkning 1
Fjällkickan Tur runt Kebmassivet! Turskidåkning 1
Tips på tur runt Kvikkjock Turskidåkning 1
Är rastskydden runt Sylarna öppna vintertid? Turskidåkning 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.