Önskas: FakeGPS.cab från Windows Mobile 6 SDK

Finns det någon vänlig själ, med Windows Mobile 6 SDK installerat på pc’n, som skulle skicka filen FakeGPS.cab till mig? Den finns i foldern C:\Program Files\Windows Mobile 6 SDK\Tools\GPS (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb158722.aspx)

Bakgrunden är mitt navigationsprogram Route 66 som jag har installerat på två Windows Mobile 6 prylar (Ipaq 112 och LG KS20 smartphone). Dessa prylar har ingen inbyggd GPS varför jag har en separat blåtands-GPS. Problemet är att jag inte kan starta Route 66 när jag inte har tillgång till GPS’n. Route 66 frågar efter GPS, tröttnar och och låser därefter hela apparaten.

Jag hoppas att programmet FakeGPS löser detta problem genom att Route 66 läser från NMEA-strängar från en textfil istället.

Tyvärr är det omständigt att ladda ned filen. Jag måste först ladda ned och installera
1) Office XP Service Pack 3
2) Microsoft Visual Studio Trial (3 GB)
3) Microsoft .NET Compact Framework v2 SP2
4) Windows Mobile 6 SDK
Det är utan kostnad, men jag skulle helst vilja undvika denna procedur.

Utöver detta har jag bara ett uppslag, nämligen programmet GpsGate. Kanske någon har ett annat uppslag?
 
Jag har nu ägnat mig mig åt att laddda ned och installera. Och lyckligtvis löste FakeGPS mina problem. Visserligen klagar Route 66 fortfarande på att det inte finns någon GPS, men programmet startar i varje fall, och det var ju det som var målet.

OziExplorerCE däremot accepterar NMEA-data från filen utan problem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.