Önskar låna sovsäck 1-8 augusti för fjällvandring (Keb)

Jag hoppas att det är ok att lägga upp denna önskan här, om inte ber jag en moderator att ta bort tråden.

Jag ska nästa söndag åka ut på mitt livs största äventyr - en veckas fjällvandring. Det ska bli jättespännande och kul. Jag åker med ett par vänner som har vandrat förr men för mig är det faktiskt första gången jag kommer befinna mig i fjällvärlden.

All tänkbar utrustning samt biljetter har inhandlats och nu räcker inte det sista av vårens studiebidrag och lön till den sista stora, och ack så viktiga, prylen - sovsäcken.

Därför vill jag höra mig för om det kanske kan vara så att någon har en passande säck liggandes hemma som inte kommer till användning nu under sommaren? Jag vet att fjällstationen i Keb hyr ut säckar men det kostar mer än jag kan avvara.

I så fall vore jag oerhört glad om du hörde av dig till mig! Jag är liten, 158 cm och 46 kg och behöver således en ganska varm säck. Givetvis kommer jag köpa en innersäck i siden el. dyl., sova med kläder och jag lovar att ta väl hand om din säck!

Jag bor i Stockholm och kan hämta upp säcken varhelst i Sthlm, alt. i Kiruna den 1 augusti. Hör av dig här på Utsidan eller till isabella86santos [at] gmail.com om du kan hjälpa mig.

Tusen tack för er hjälp!
 
Ingen? Snälla, snälla, snälla! Vore så oerhört glad om jag fick låna en redig säck istället för att frysa i en sommarsäck. Och som sagt, kommer använda sovsäckslakan och sova med kläder på så sovsäcken kommer tillbaka i precis samma skick!

Mvh Isabella.
 
Jag hade gärna lånat ut en om vi inte själva behövt all säck-power under samma dagar. Vi ska upp på Luottolahko, och där lär det bli kület...

Har du hört med lokala sportaffärer om de vet någon uthyrning av utrustning? Butikerna uppe i Kirunafjällen (t ex Abisko turiststn)?
 
Hej, det skall nog ordna sig .Kontakta mig pa co.eriksson@gmail.com. Jag har flera sovsackar men behover endast 2 under denna period. Jag finns i Stockholm fore 1/8 och direkt efter 8/8. Efter 9/8 behover jag fler an 3.....

/Mvj O
 
Jag hade gärna lånat ut en om vi inte själva behövt all säck-power under samma dagar. Vi ska upp på Luottolahko, och där lär det bli kület...

Har du hört med lokala sportaffärer om de vet någon uthyrning av utrustning? Butikerna uppe i Kirunafjällen (t ex Abisko turiststn)?

Abisko hyr ut sovsäckar. Kostar 595 kr för en vecka:

http://www.abisko.nu/sommar/fjallstationen/fjallstationen_fjallboden.asp

Känns väldigt dyrt. Man kan ju köpa en sovsäck på Team Sportia för de pengarna!
 
Kanske är det dyrt, kanske inte... Beror ju på vad det är för sovsäckar. Jag skulle spontant inte tro att det finns så många hyggligt lätta och varma 3-säsongerssäckar för 600 spänn?

Det lär väl bara vara Haglöfs säckar och dom är väl inte direkt hyggligt lätta dom heller.. :)
Så var det iaf med dom vintersäckar några på en tur hyrde i abisko.

Kändes lite som ett skämt med priset på dom jämfört med priset på min från roberts.pl..
 
Farsan och morsan städar vinden och de hittade en lite äldre Caravan i syntet/dun som ingen vill ha längre. Jag vet inte hur mycket den väger eller så men den borde vara tillräckligt varm för fjällen. Jag bor i Stockholm. Hör av dig ifall du är intresserad.

Edit: Du kan alltså få sovsäcken
 
Senast ändrad:
Hur blev fjällturen, fick du tag i en säck? Hade varit kul med lite återkoppling i ärendet, vore kul att veta hur det gick!? Nyfiken i en strut... ;)

Mvh troswe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
azog Önskar kritik på ännu en rutt i Sarek Fjällvandring 20
-Ruff- Önskar kommentarer om vår planerade rutt Fjällvandring 10
camlun Önskar tips på toppturer Fjällvandring 0
nnn.sthlm Önskar tips på korta turer till hösten! Fjällvandring 3
Michaela Önskar vandringstips till sommaren! Fjällvandring 15
Önskar tips på fiske i Arjeplogsfjällen Fjällvandring 6
davnie Önskar turförslag i västra Norge!? Fjällvandring 1
Prefection Låna Spot Fjällvandring 2
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
jonas2000 Sovsäck, reselakan eller påslakan i stugor Fjällvandring 9
KohiNoor Frågor om utrustning, sovsäck Fjällvandring 5
Johannes_ Sovsäck och liggunderlag Abisko v26. Fjällvandring 4
Cobblepot Sovsäck Padjelanta mitten av augusti. Fjällvandring 3
intelligence Val av sovsäck till padjelanta-tur mot slutet av augusti Fjällvandring 4
Cobblepot Sovsäck Storulvån i September Fjällvandring 12
hästtjejen Sovsäck från Fjällmark? Fjällvandring 12
Måns S Vilken sovsäck skall jag välja? Fjällvandring 19
A.P. Sovsäck och temperatur? Fjällvandring 5
Jojosurf Sovsäck +6 abisko - nikk juli? Fjällvandring 3
cloud76 Tips på sovsäck önskas! Fjällvandring 8
Hedan76 Sovsäck Fjällvandring 5
hereinsweden sovsäck & uppblåsbart liggunderlag Fjällvandring 12
aizing Sovsäck Fjällvandring 13
kalalokki Hur varm sovsäck? Fjällvandring 20
desireman Vilken sovsäck ska jag köpa? (kebnekaise området) Fjällvandring 7
pocahontas73 Sovsäck & tält vad har ni? Fjällvandring 44
Daddy Stugtur utan sovsäck? Fjällvandring 10
flygare69 Tips på varm och kompakt sovsäck för sommarfjäll? Fjällvandring 19
stein82 ålder på sovsäck? Fjällvandring 4
Libelle Vilken sovsäck rekommenderar ni? Fjällvandring 13
marcusleyon Sovsäck för abisko-nikk? Fjällvandring 1
underdoggy Vilken sovsäck ska jag köpa? Fjällvandring 1
Niilén sovsäck Fjällvandring 6
segliar Har du tips på bra o varm sovsäck till Fjällen? Fjällvandring 21
tjolanta Sovsäck på fjällvandring Fjällvandring 16
Wallnut sovsäck inför oktober Fjällvandring 17
Salmo Salar Hjälp - sovsäck Fjällvandring 3
henric vilken sovsäck på fjället? Fjällvandring 2
Vilken sovsäck ska man köpa? Fjällvandring 5
Kängor, ryggsäck och sovsäck ! Fjällvandring 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.