OAC XCD GT UC 160

Är det någon som har erfarenhet av dessa skidor eller liknande?
Jag söker skidor att använda i skogsterräng. Jag vill framförallt ha skidor som bär bra i lössnö. De skall duga även när jag drar en tung pulka.
Jag vill gärna höra andras erfarenheter av olika sorters skidor med för- och nackdelar.
 
Jag äger OAC 160-varianten, men väntar på snön för första testet, så kan tyvärr inte ge mina synpunkter på denna.

Köpte skidorna då jag blev inspirerad av Peter Perssons film där de använder OAC Kar 147 med pulka. Filmen tycker jag ger en bra inblick i hur den varianten fungerar i djup snö i skogen.

 
Jag äger OAC 160-varianten, men väntar på snön för första testet, så kan tyvärr inte ge mina synpunkter på denna.

Köpte skidorna då jag blev inspirerad av Peter Perssons film där de använder OAC Kar 147 med pulka. Filmen tycker jag ger en bra inblick i hur den varianten fungerar i djup snö i skogen.

Stort tack! Jag skall titta på filmen. Du får gärna kontakta mig när du prövat skidorna första gången. Du kan t ex skicka mig ett meddelande.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
never Någon som testat dessa skidor eller vad tror ni om dom? OAC KAR 147 Turskidåkning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.