Nya T-2 med Chili

Jaha, då var vi på Chili igen, kärt ämne... med denna gång tror jag det är Scarpa som felat.

Jag får inte in mina nya T-2:eek:r ordentligt i framdelen av bindningarna. Har aldrig varit med om detta förut. Det verkar som nya T-2 är någon mm för bred (!). Har provat många pjäxor men aldrig verit med om detta förut. Testade med andra pjäxor i bindningarna samt pjäxorna i andra bindningar. Det verkar som det är pjäxorna som är lite stora.

Någon som har liknande erfarenheter av nya T-2? Plasten är ju lite annorlunda än i mina gamla T-1:eek:r (läs mjukare). Jag funderar på att åtgärda problemet med att fila lite på läppen.

Någon?

Mvh/föhl
 
T2 och G3

Det är möjligt. Jag är iofs nybörjare när det gäller telemark och har aldrig provat chilin, men jag tyckte ocksa att den nya T2:an inte sitter riktigt ordentligt i min G3-bindning. Man far liksom inte in pjäxan sa langt som man egentligen vill. Däremot passar den bra i 7tm bindingen sa jag drog slutsatsen att den nog ända var ok. Hur som helst, det vore ju trevligt om man fick det bekräftat sa man kan vidta atgärder.

/stefan
 
Har...

du hunnit åka något med 7tm, Somule?
Vilken DIN inställning åker du på, och har du (som jag) de extra 10-mm plattorna?

Mina håller på att bli monterade, men jag hoppas på åkning till helgen i Dundret...skulle dock vara intressant och höra vad du tycker?

/Anders B
 
Chilli

Hej!
Jag tycks ha hört att Scarpa ej rekommenderar Chilli till sina pjäxor dvs Scarpa tar ej emot reklamationer på pjäxor med trasig sula osv om man andvänt Chilli bindningen. Detta bör en försäljare veta.

/fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.