Ny överlevnadsserie - Discovery channel

Först ut var ju "extrem överlevnad" och sedan kom "Survivorman" om jag inte missminner mig. Nu kom ju den nya "Dual Survival" med Dave Canterbury och Cody Lundin. Har sett några avsnitt av serien och tänkte höra vad ni tycker om den. Den känns som ett mellanting mellan de båda föregångarna och är, enligt min åsikt I.af, ganska underhållande. Vad tycker ni?

/Björn
 
Tv tid

Går på fredagskvällar men Finns ett fullt avsnitt uppdelat I episoder på YouTube. Lägger länkar till dig här så kan du/deem som inte vet vad detta är få ett hum om vad serien handlar om
Första delen av avsnittet:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=/&gl=SE#/watch?xl=xl_blazer&v=e9CpuFM-GiI

Amdra delen:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=/&gl=SE#/watch?xl=xl_blazer&v=KxyRRZLIJPY

Tredje delen:

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=/&gl=SE#/watch?xl=xl_blazer&v=gdONfY5ER50

Skriv gärna vad du tycker om den så vi får lite discussion
 
Samma väg igen?

Bra filmat och vääääldigt amerikanskt (bor främst i Kanada själv).

Men, länken där de fastnar med sin bil, varför gick man inte samma väg man kom för att komma tillbaka, bilen gick ju att köra framtill att de fastnade? Hum.....
 
Kul att i avnsitt 2 så får dom det att framstå som att de tar sig ur knipan på en dag men att ena killen i slutet säger "...the last couple of day's"

:p
 
Tänkte inte på det med bilen, blev nog så fast I serien. En gissning är väl att dem simulerar irrande turister som lite panikslagna ger sig huvudstupa ut hade varit kul att se dem gå raka vägen tillbaka dock :)
 
Samma väg som bilen

Jo, det är lätta attt fastna i själva produktionen och bra filmande. Visst kan det vara att man vill visa irrande turister, MEN, vilka sådana har magnesiumelddon, knivar, exotiska överlevnadskunskaper a la Rangers mm. Jag hade gått samma väg hem - torrskodd! Men bra film är det!
 
Dave Canterbury har lagt upp mycket material på youtube innan serien och delvis därför han blev vald skulle jag tro. Det är en underhållande serie, man får se när Dave spårar och dödar djur. Jag tycker det är väldigt kul när han kallar Codys beteende för "Bush hippie logic" :).
 
Jag tillhör dem som sågmycket av Dave Catrebury innan han kom på Discovery. Jag fick reda på att han skulle börja göra TV när han meddelade det på sin kanal.

Min bild av showen är att Discovery är ute efter att göra underhålning i första hand. Som det är utformat så tycker jag att det så att säga sänker dessa två duktiga killar ner på underhålningsnivå. Om det här programmet är första gången man stöter på Dave eller Cody så kanske man blir skeptisk till dem, men de är inte tokiga alls när de slipper agera efter TV-manus.

Men det funkar som underhålning, helt ok.
 
Som någon annan kommenterade innan så tycker jag det är helt okej underhållning men dessa program är ju aldrig " på riktigt " så därför är ju det inte helt realistiskt men jag tror ändå man kan få goda råd. Förhoppningsvis så hamnar man dock inte i majoriteten av situationerna som återspeglas i programmen, tex skeppsbrott i ett tropiskt klimat etc.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.