Nordkap

Ansluter mig till de som planerar att cykla till Nordkap i sommar. Min cykeltur startar i Gävle och vägvalet i Sverige är inte några droblem men frågan är vilken väg jag väljer när jag kommit så långt norrut så att jag har att välja mellan den finska och norska sidan för att nå Nordkap. Vad väljer jag? Själv tror jag på den finska sidan på uppvägen och den norska på hemvägen. Alla goda råd beaktas. Önskar alla andra Nordkapscyklister "God Tur"! Vi kanske ses i midnattssolens sken.

Hälsningar! Sten.
[Ändrat av Blåbär 2001-12-07 kl 10:42]
 
fina vägar längs tornedalen

Jag cyklade Gbg-Nordkap 1999 och cyklade då längs Norrlandskusten och sedan uppför Tornedalen. Väldigt vackert! Ta sedan vägen upp till den finska staden Enontökio och sväng sedan av till Kautokeino i Norge. Vägen mellan Kautokeino och Alta var en av höjdpunkterna, speciellt då man närmar sig Alta. Ta med dig myggmedel bara!!! Tyvärr finns det inte mycket som biter på bromsarna (de som flyger omkring och bits alltså :)
Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.