Nordkalottleden Kilpisjärvi-Abisko.

Hejsan gott folk. Som rubriken lyder så planerar jag min första ensam-vandring i fjällen. Efter att ha övertalat min sambo om hur säkert det är, och att jag minsann har en spot så fick jag till slut ok. Men nu vill jag ändå höra efter med er andra mer erfarna. Jag är helt enkelt nyfiken på ifall någon gjort denna tidigare och skulle kunna tänka sig att ev. dela med sig av erfarenheter och tips. Är det något jag bör tänka på på min första ensamtur, hur är leden i allmänhet osv? Har förstått att det finns en del björn på den norska sidan främst då i dividal, även norges tätaste järvbestånd. Bör jag tänka mig för med mathantering eller liknande? En del vad har jag också sett att det är. Tacksam för all hjälp jag kan få. Och jag vill även tacka alla ni andra hjälpsamma själar som skänkt mig klarhet i tidigare trådar och frågeställningar. Mvh Jonathan

Jag har vandrat denna sträcka solo i början av september 2011. Har skrivit en berättelse om vandringen för någon annan tidigare. Just nu befinner jag mig i Kalifornien men reser på lördag hem till Sverige. Jag kan skicka berättelsen till dig via email i början av nästa vecka.
Mvh. Veni

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips