neopren & fukt; lunhags syncro, professional

hej!

har kikat runt lite efter omdömmen runt lundhags syncro, men det går inte att hitta så mycket.

1. tar tacksamt emot all form av feedback om den kängan, alltså syncro.

2. sen funderade jag lite mer specifikt runt det här med neopren i skaften, lite med idén med lundhags tycker jag är just "skal-principen", jag tycker den går lite förlorad med neopren skaften..

- blir det inte varmt?
- hur funkar det efter en tids användning, hur uppträder neoprenet efter några år (mil)
- om lädret blir blött utifrån eller innifrån (svettning) kan det torka som det ska?, finns det risk för i att man får möggel eller annat skumt i skaften?
 
Finns väl ett par recensioner åtminstone här på Utsidan, jag har skrivit en. Neoprenet är inget man ser något av, det ligger innanför lädret i skaftet (gissar jag, jag har ju inte sett det...) och jag har inte märkt några problem med det. När det gäller värme tycker jag inte att det heller är något större problem. Visst blir man svettig och lädret kan bli fuktigt men inte värre än med andra liknande skor och jag tycker att det torkar ganska snabbt. Jag har andra, kraftigare läderkängor som torkar betydligt långsammare när de blivit blöta. Jag har alltid ett par tunna och ett par tjocka strumpor i och det bidrar väl till luftvolym i kängskaften och därmed viss ventilation.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andre_sjodin Neopren handskar?! Kläder 7
Vandrare Bra neopren-mask Kläder 6
Damberg Innersula för att suga uppp fukt? Kläder 6
grodanbolle Vandringskängor, fukt och dylikt. Kläder 9
MTB Fukt spärr i pjäxor? Kläder 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.