Nekad visum!?

Vi är ett gäng som åker till Iran på tisdag för att klättra och åka skidor. Nu ser det ut som att en av oss inte kommer att få visum. Detta sannolikt på grund av att han uppgett att han jobbar som journalist. Någon som har liknande erfarenheter?
Kan det vara så att dom väntar in i det sista med att ge visum bara för att markera att dom har koll på personen i fråga?
 
Vi är ett gäng som åker till Iran på tisdag för att klättra och åka skidor. Nu ser det ut som att en av oss inte kommer att få visum. Detta sannolikt på grund av att han uppgett att han jobbar som journalist. Någon som har liknande erfarenheter?
Kan det vara så att dom väntar in i det sista med att ge visum bara för att markera att dom har koll på personen i fråga?

Iran kan var känsliga... Ska söka visum dit på måndag och tror inte att det blir några större problem. Har redan sökt visum dit tidigare och fått det båda gångerna men utnyttjade det bara en. När det gäller Iran så är det bra att besöka ambassaden personligen och vara snäll och svarar lugnt och tydligt på alla frågor.

Hur länge ska du vara iväg? Det går att få visum på flygplatsen i Tehran men detta visum är bara giltigt i 7 dagar men går att förlänga om man verkligen vill det. Kan för all del vara lite jobbigt att göra det.

Lycka till med klättringen...

477.jpg

Sabalon, 4811m

/Stellan
www.sandstorm.se
 
trakigt. Ar i samma situation... ansokte i mitten pa dec, hade annu inte fatt det nar jag lamnade sv. i mitten pa jan (har 2 pass). Tankte be ngn att skicka ner det till Oman/Dubai med DHL men passet har fortfarande inte kommit...

jag struntar i Iran nu, ar pa flyplatsen i Dubai och vantar pa en flight till Ankara.

Stellan: Hotmail funkar inte ju nu sa jag kan inte maila till dig: Hur lange ar du kvar i Armenien/Kaukasus? Vore som sagt kul att motas upp om vi hinner.

/Lars

www.lostcyclist.com