Någon som vet när Östermalms IP "fryser till"

Brukar vara runt första december, men varierar lite från säsong till säsong. En telefonsvarare brukar ge mer exakt info om öppnande och öppettider: 08-508 28 354.

/Staffan
 
Första december? Det är ju evigheter tills dess... I år kanske det får bli en helgtur till Ånnsjön som start på säsongen. Skridskosuget har definitivt kommit tillbaka och det blir bara värre för varje dag med höstluft.
 
Bara en dryg månad kvar?

De senaste två åren har premiären i mellansverige varit den sista helgen i oktober. Om dit är det bara drygt en månad!

Kommer det bli tredje året i rad med åkning i oktober?
Vi får hålla alla tummar och tår ;-)

is_dammmyren.jpg

Så här såg det ut på Dammyren väster om Sunne den 20/10 i fjol.
 
Ytterligare alternativ.

Is finns sannolikt redan nu på 400 metersbanan i skridskohallen på Ruddalen i Västra Frölunda i Göteborg.

Studenternas i Uppsala brukar öppna sin rundbana betydligt tidigare än Östermalm. Bandyplaner brukar också ha is tidigare än Östermalms rundbana.

Men höstpremiären på Dammtorpssjön vid Nacka Gård eller motsvarande känns för mig mer rätt. När den kommer är omöjligt att säga men det brukar bara behövas tre klara nätter i rad efter 20 oktober för att det skall bli åkbart och normalt sker premiären någon gång från 20 oktober till 13 december. Nästan aldrig sker premiären tidigare på Östermalm än på Dammtorpssjön.

För den som vill köra inlines tillsammans med likasinnade på torr och bra asfalt kanske tunnelloppet före invigningen av Södra Länken i Stockholm om en månad kan vara något.

Thure
 
Grotten 2003-10-25

I fjol var Hyttebomossen, Hyttebosjön, Sågsjön, Oxögonen, Dammen och Grotten bäriga den 25 oktober. Den som har Kartex kan hitta Grotten och Dammen med Sök ortnamn.

Några av sjöarna var åkbara redan några dagar tidigare.

pic_5718.jpg


Grotten 2003-10-25

Per Brune
 
Höstisar

Ja höstisarna är de allra bästa! Känslan att åka fram på den första bäriga kristallklara höstisen är enorm! Och ljudet från isen som rullar runt i bergen en klar morgon, finns det något bättre?

Den här bilden är från förra säsongens absolut bästa is jag åkte på. Lövsjön några mil norr om Arvika.
lovsjonliten.jpg
 
Re: Grotten 2003-10-25

Brune; sa:
... Den som har Kartex kan hitta Grotten och Dammen med Sök ortnamn.
Man kan även göra det på nätet, mycket användbart:
http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html
Sök t.ex. direkt på Hyttebomosse = bara en träff. Jag använder det rätt ofta för att söka reda på konstiga sjöar som nämns på andra klubbars israpporter.
F.ö. kan jag hålla med Anders att höståkning är bland det mest underbara på hela säsongen.
 
Re: Re: Grotten 2003-10-25

kr-val; sa:
[Man kan även göra det på nätet, mycket användbart:
http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html
Sök t.ex. direkt på Hyttebomosse = bara en träff. Jag använder det rätt ofta för att söka reda på konstiga sjöar som nämns på andra klubbars israpporter.
F.ö. kan jag hålla med Anders att höståkning är bland det mest underbara på hela säsongen.

Denna web-plats har jag försökt använda många gånger med samma negativa resultat.

Sidan slutade funka för mig för länge sedan, i samma veva som Lantmäteriverket lagt till texten ”För att "KartSök och ortnamn" skall fungera måste JavaScript vara aktiverat.”

Jag får reda på hur många träffar det blir, men hela kartan är helt vit. Längst ner på bildskärmen blir det ett ”!” i en gul triangel och meddelandet ”fel på sidan”. I Tabell finns träffarna.Har bockat för allt om Java Script jag hittar i datorn och installerat det jag hittat om Java Script från Sun.
Om jag får inga ”inga träffar” och till göra en ny sökning så brukar jag trycka på Återställ, skriva in ett nytt ortnamn och trycka på Sök. Då kommer det upp ett felmeddelande ”Sökning Pågår. Vänta.”

Är det någon som har något tips på vad jag ska göra för att få denna sökfunktion att funka igen ?. Har Internet Explorer 6 med alla uppgraderingar som finns. Men i Hjälp i Internet Explorer 6 finns inget om vare sig Java, Java script, eller script.

Per Brune
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.