Någon som vandrat i fjällen kring Klimpfjäll?

Hej!

Tar gärna emot tips på vackra vandringar i fjällen kring Klimpfjäll. Verkar vara väldigt svårt att hitta information om detta. Har tidigare varit i området många gånger vintertid men vet inte hur det ser ut under snötäcket! Ska dit v29 så det vore kul att få höra om någon annan gjort härliga vandringar där och har några råd.

Tack på förhand!

Mvh Lena Nilsson
 
Stekenjokk eller Marsfjäll då?

Hej igen!
Verkar vara svårt att få kommentarer på Klimpfjäll även här. Ingen som vandrat kring Stekenjokk eller Marsfjällen då som har några förslag på lämpliga turer?
 
Børgefjell nasjonalpark

Får jag föreslå en sökning på "Børgefjell nasjonalpark" på tex google.

Området sträcker sig från den norska gränsen väster om Stekenjokk västerut mot E6:an. Området saknar leder, vandras sparsamt samt har hyfsat mycket järv och fjällräv. Bra fiske i de många vattnen lär det också vara (fiskekort).

Mycket lätt att komma åt från den svenska sidan via Stekenjokk.
 
Tack för era svar!

Tack för svaren! Jag får nog ta och skriva lite om området själv när jag kommer hem igen!

/Lena
 
Var själv och vandrade vid Marsfjället förra helgen (27/6-28/6) hade bara helgen på mig så det blev bara en kort tur. Jag gick från Vallen på fredag eftermiddag och gick sedan mellan Marsfjället och Såttan och därefter upp till Topptjärn och Hornefisksjön och tältade slutligen vid nedre Gailansjön.

På lördagen gick jag igenom trollskalet och ner till övre Gailansjön, bara för att se hur den såg ut. Sedan traskade jag tillbaka genom skalet och vidare österut över Vallegietje fram till Korssjön och sedan ner till Blaikliden.

Det var en trevlig tur med bra väder och ingen mygg! omgivningen går ju inte att klaga på heller. Att det sedan blev några mil för mycket för en tur på strax över 24 timmar är väl en annan sak.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Chilkoot Någon här som vandrat mellan Ritsem och Katterjåkk? Fjällvandring 15
ellie82 Någon som vandrat i Jotunheimen slutet av juni? Fjällvandring 5
Taliaferro Någon som vandrat på Senja eller i Lyngsalpene? Fjällvandring 13
Nån Någon som vandrat Basstavagge i år? Fjällvandring 0
hellstrand Vibram FiveFingers någon som har vandrat i dessa??? Fjällvandring 15
Ringblom Någon som vandrat Abiskojaure-Stuor Kärpel Fjällvandring 7
blomberg Någon som vandrat från Ritsem till Kvikkjokk Fjällvandring 12
Kalle E Någon som vandrat i Alaska? Fjällvandring 0
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
argindivid Någon som ska bestiga Keb V37 (september)? Fjällvandring 3
perhaka Någon som känner till vadet väster om Kløfthåbua i Femundsmarka? Fjällvandring 4
jonw Sju dagar till/från Kiruna. Hinner jag gå runt Kebnekaise eller ska hitta någon annan rutt? Fjällvandring 15
HellenS Någon som gått nya Lapplandsleden? Fjällvandring 9
dibblah Har någon av er vadat Handölan vid det gamla vadet Fjällvandring 28
Denisee1 Någon som åker från östersund till storulvån eller valådalen idag 15/6? Fjällvandring 1
skystunt Var du på toppen av keb 11/7-2020? eller känner du någon som var Fjällvandring 0
sofiagothlin Någon som har erfarenhet av NEMO Dagger i fjällmiljö? Fjällvandring 0
Materialaren Någon som testat södra sidans "höga vägen" i Rapadalen? (Eller bara vill uttala sig oavsett.) Fjällvandring 36
Lappkattfot Ställen där man kan hitta någon att vandra med? Fjällvandring 4
Cuba Cola Någon som använder UL säckar som packpåse? Fjällvandring 5
PatrikMeijer någon som har bestigit Måskásjgájsse? Fjällvandring 4
JTTTOTW Någon i Kvickjokk som säljer Myggmedel? Fjällvandring 2
stormfrog Har någon blivit stämd för att ha medfört _kopplad_ hund i fjällnaturreservat? Fjällvandring 102
Lasse Åbom Någon på LMV behagar skämta? Fjällvandring 13
These Boots... Katterjåkk - Alesjaure i år. Någon som gått? Fjällvandring 25
mkruse Någon som har ett bättre förslag än Rogen? Fjällvandring 1
pandaexplorer Vandringtips för någon med höjdskräck (Geiranger, Romsdal, SunnmorsAlpane) Fjällvandring 0
matjord Någon att vandra med Fjällvandring 4
stenblock Har ni någon preferens för typ av fjällnatur Fjällvandring 11
Stallo Någon som är sugen på Kaskastjåkka Fjällvandring 0
skogsmulle101 Någon som är detaljkunnig ang Kungsleden? Bilder. Fjällvandring 28
MadeleineN Hjälp! Någon som sitter på nattåget mot Kiruna och kan ta emot en grej jag glömt?! Fjällvandring 1
afonga Tips på fjordvandring i Norge, någon? Fjällvandring 3
Isgren Kebnekaise på fre 28/7 någon som kör mot nikkaluokta Fjällvandring 3
Morgan Någon som känner igen sig? Fjällvandring 4
oskar_thulin Abiskofjällen - någon som har erfarenhet av Nissonvaggi och Mårmapasset? Fjällvandring 24
Kristina&Neo NATO övning i början på sep - någon som vet var? Fjällvandring 13
markusbacka Någon som gått abisko-nikkaluokta nyligen? Fjällvandring 5
Kristina&Neo Kvikkjokk-Jäkkvik: har någon gått sträckan i nyligen?? Fjällvandring 1
TruckerLeffe någon som vill vandra med mig v30? Fjällvandring 1
notaraver Någon som skall fjällvandra i Nordnorge? (en fråga om samåkning) Fjällvandring 0
majkiiz Kebnekaise, någon? Fjällvandring 0
såg Någon som har gått mellan katterjåkk till Nikkaluokta Fjällvandring 19
NGN Har någon vandat runt Sölen? Fjällvandring 0
såg Är de någon som har gått från Låktatjåkka via Kårsevagge ner till abisko Fjällvandring 5
Tant gron Känner någon till True North tält? Fjällvandring 3
CFGustavsson Kungsleden i Augusti, någon? Fjällvandring 9
CafT Glada amatörer vill ut, hjälp någon? Fjällvandring 9
Erika80 Någon som är sugen på att fjällvandra i sommar? Fjällvandring 5
landonia Någon som har tips på tur i svensk-norska fjällen under juli månad 2010? Fjällvandring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.