någon som kan ge tips om en ryggsäck 40-50

hoj!
behöver en ryggsäck i 40-50 liters klassen! skidfästen och ett stabilt midjebälte + plats för cemelpack är ett måste?
 
Håller med föregående skribent i den där andra tråden: En Everest 45L för 499:- håller hyfsat och har både uttag för vattensäck och andra bra saker. Gjorde samma som Robert och gick på billighetslinjen. När min säck gått sönder (stålkanterna skar sönder remmar under skidbestigning och en vådlig vurpa spräckte höftbältet) var det INGA problem att gå in på närmaste Stadium och få en ny! Så därför: En Everest ger dig en del för pengarna och dessutom blir det över till andra roliga saker!
 
Att kategoriskt hålla sig undan från lågprismärken kan förstås vara en väg till att inte råka ut för "dåliga" produkter. Men om man synar en ryggsäck i sömmarna ser man snart att ibland tenderar man att betala just för MÄRKET.

Vill du ha kvalitet och är beredd att betala för det kan jag rekommendera ME Vector 45, en i mitt tycke lyckad skidbestigningsäck.
 
jo jag vet!!

jag vet det!! men det känns ändå tryggare på nåt sätt att veta!! att grejerna kommer att hålla när man är ute!!! sen är man ju lite prylbög!!

vet du var man kan hitta en bild på säcken???

//tack för tipset
 
Ryggsäck 40-50 liter

Håller helt med Buda, funkis billiga prylar, och res för pengarna! Märket kostar, läs gärna Nomis bok No Brand så förstår du mera av hur det fungerar!
Stadium, McKinnly och Regatta mfl gör i mitt tycke utmärkta ryggsäckar som kostar mindre än hälften av vad märkessäckar gör och som gör jobbet minst lika bra som märkessäckarna.
Jodå jag har flera olika märkessäckar och jag har sytt ett par egna me så jag vet var man skall kolla sömmarna och matrialet.
Men ändamålet är att komma ut och att resa, så spill krutet där! Pryleriet kan hindra det!

Go tur

Johan K
 
Håller med om att man kan få billiga och bra prylar, men det är inte bara märket man betalar för när man väljer en dyrare produkt av något "kvalitetsmärke". Man betalar också för utveckling av produkterna som alla har nytta av i framtiden. Det "billiga" märken är ju inte ledande när det kommer till produktutveckling. Produktutveckling kostar och i slutändan är det ju konsumenten som betalar för den. Men förhoppningsvis är det också konsumenten som får nytta av denna utveckling.

Må väl
Stefan
 
Betala gärna för R&D!

Som prylutveckalare själv i liten skala vet jag hur det går till i vissa fall och att som Stefan motivera en märkespryls höga pris med R&D funktionen, låter bra. Jag får be Stefan se till att vi R&Dare blir lönade efter förtjänst framledes!
Faktum är att Promoting är den största posten hos de flesta "märkesföretagen" och den gynnar inte oss som använder och sliter på prylaran alls!
Det är riktigt att lågprisalternativen inte alltid vet vad de gör. Men min erfarenhet säger mig att sömnadsindustrin i fjärrnan östern sällan vet funktionen på det de syr, de följer givna direktiv och när märkesföretagens orderbok är fylld, syr de glatt vidare på lågprisalternativ eller no brand produkter!
Vilka oftast inte är sämre i något avseende!
Men om valet är äga eller bruka det avgör du själv!
Och du visst är det en viss skillnad mellen vilken kikare du ser genom och vilken dagsturssäck du bär ut sittlappen, fikapaketet och tröjan i, eller........?

Go tur

Johan K
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ludwigjoakim Någon med erfarenhet av ryggsäck från Savotta? Transportera 2
MonicaKa Millican ryggsäckar, någon som har en? Transportera 16
Viktorious Finns det någon ryggsäck runt 35liter som liknar Kajka? Transportera 2
såg Vet någon vilka som säljer ramsäckar Transportera 3
johanberg1_yahoo.se Någon som testat Cactus climbing ryggsäck? Transportera 0
undvall Någon som testat Acapulka? Transportera 2
Varghjärta Tasmanian Tiger någon? Transportera 4
Albänska Finns det någon som är lika bra på ryggsäckar som dePaul är på knivar? Transportera 54
EvaR Haglöfs backup - någon som har? Transportera 2
marnit Haglöfs LIM. Någon som har några erfarenheter? Transportera 5
thor80 Bask Berg 100, någon som har erfarenhet av den? Transportera 4
prylManne Haglöfs Climber 50? någon som testat? Transportera 0
Joakim Ambrosson Veolia-tåget den 5:e, någon på det? Transportera 0
Tranan Friluftsvarors Kailua - någon som provet? Transportera 5
fiskematte Haglöfs Matrix 60? någon testat? Transportera 30
keski79 Någon som testat nya Haglöfs LIM? Transportera 4
Någon med erfarenhet av Osprey Aether/Ariel Transportera 5
DraZ Någon ägare av Atlas i lund? Transportera 1
Onedge Någon som testat Mammut Extreme säcken? Transportera 6
rojo Någon som provat Osprey? Transportera 2
Kamelkungen Någon med erfarenhet av Everest Advance 650 Pro Transportera 1
Guz Någon med erfarenhet av NorthFace-säckar Transportera 2
KAn någon förklar fördelarna med att packa utanpå ? Transportera 23
m99an0jo Någon som testat Victor 7585 Transportera 0
Någon som provat Victor? Transportera 1
Schneeberger Tips på ryggsäck - ca 70l Transportera 9
Frippeflyer Tips på vandringsryggsäck Transportera 10
Moga Tips på RIKTIGT stabil kanotvagn? Transportera 26
Erkan Tips på vandringsryggsäck för veckoturer Transportera 16
Loranga Tips på ny stor säck efter 25år? Räven eller Bergans Transportera 7
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
cristiancjb Behöver tips för ryggsäckar (60-70L) för en kort person Transportera 12
Bast Stadig ryggsäck ca 35L tips sökes Transportera 8
Polar300 Alaska-tips... Transportera 3
Onesport Inställning av ryggsäck - samlade tips Transportera 4
Swift Tips Fjällräven Raven Gyro Transportera 0
behedwin Tips på smart ryggsäck, till resa + vardagen. Transportera 13
tooomas Tips på backpacking-ryggsäck i handbagage storlek? Transportera 22
monedula Tips på ryggsäckar med mjuka axelband Transportera 4
Zorozv Ryggsäck - tips & råd sökes Transportera 14
rawdis Berghaus Crusader - Tips Transportera 7
B.M.F Tips på enkel och tålig ca 30L rygga för lång person Transportera 7
Markholm Ryggsäck med stor frontöppning, tips Transportera 2
daniel81 Söker tips ang ryggsäck Transportera 18
såg nån som har bra tips på en rygga med flera ändamål. Transportera 4
mile0003 Presentkort, ryggsäck och tips... plx Transportera 4
jerklaren Ny ryggsäck. Söker erfarenheter och tips. Transportera 0
tsebring Veckotur - Tips på ryggsäck anpassad för kvinnor? Transportera 0
Whovally Tips på ryggsäck Transportera 2
pelka Vill ha tips på Lätt 25-35L ryggsäck?? Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.