Näst intill desperat efter hjälp med Garmin Nüivi 310

Jag är ny här och ber om ursäkt om det här är en fråga som har uppkommit tidigare.

Jag köpte i januari 2008 en Garmin Nûivi 310 från Teknikmagasinet. Där stod det att den skulle levereras med europakartor (dum som jag är så ringde inte varningsklockorna redan då, eftersom Nûivin bara är spec:ad med nordenkartor på Garmins hemsida...). Jag fick produkten med nordenkartorna förinstallerade. Sedan ligger Europakartorna på en DVD-skiva.

Jag kan, trots registrering och upplåsning, inte få in Europa i min Garmin.

Ringer både Garmin och Teknikmagasinet. Fick till svar att deras nya kartor är på väg och att det kanske var därför som det inte funkade eftersom Garmin då har stängt av installationsfunktionen...så jag väntar i två månader.

Nu har jag försökt att återigen installera kartorna...utan någon lycka trots att den nya kartversionen har kommit ut. Ringer Teknikmagasinet och får svaret att det ska fungera. Jag frågar om det inte är för att min upplåsningskod bara gäller för Norden och inte för Europa och att det är därför som min Garmin inte vill ta emot Europakartorna. Teknikmagasinet säger att så inte är fallet och att det inte är deras egna påfund att lägga till en extra DVD-skiva men att det är Garmins egna. Hävdar att de har sålt massa sådana utan klagomål.

Ringer Garmin som hävdar att de inte alls förstår varför jag fick med den DVD-skivan. De råder mig att beställa den nya kartuppdateringen. Jag undrar om det VERKLIGEN är så att jag kommer att få Europa på köpet. Han svarar jakande. Jag undrar även om jag måste betala tull (det står så på hemsidan) och han hävdar att det skickas från Storbritannien. Jag undrar om det VERKLIGEN kommer att fungera och han verkar tycka så. Leveranstiden för den DVd-skivan är för övrigt 4-6 veckor.

Men min stora fråga är: Är det verkligen INGEN annan som har råkat ut för samma sak?? Om någon annan har köpt denna produkt. Hur har den då löst europa-problemet?

Att säga att jag är irriterad är bara förnamnet. (Tack för att någon läser detta ;) )
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JosOnsala Behöver desperat tips om kartladdning till min GPS Navigering 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.