När plogas och spolas Östermalms IP?

Någon som vet när Östermalms IP plogas och spolas?

Var där nu på kvällen och isen var i bedrövligt skick med mycket sprickor.

Spolas Östermalms IP regelbundet eller plogas den bara?
 
Innan jag startade denna tråd försökte jag givetvis få tag på någon ansvarig både per telefon och epost. Dock utan framgång.

Gjorde ett nytt försök nu på morgonen och fick till slut tag i någon, dock inte Jonny.

Svaret jag fick var att rundbanan spolas på morgonen och kl 16 varje vardag. Fast helt säkert var det inte.

Jag tvivlar i alla fall på att rundbanan skulle spolas så ofta. Någon som har andra uppgifter?
 
Beror på dagsformen...

Sopning eller spolning? Det beror helt på vad personalen känner för. Medan Skridskoförbundet menar att vi har rusning av ungdomar till skridskosporten så blundar de för det faktum att det endast finns fyra timmar istid i veckan för hastighetsåkning, och detta från november till första snösmältning. Då har redan Eskilstunaborna åkt en månad på sin is...Med tanke på trycket nu på Östermalm från alla långfärdsåkare borde man ju se till att isen är OK. Det verkar dock saknas - just det - engagemang!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.