Mysko byte.

I förrgår skickade jag in ett Nallo 2 för reparation till Hilleberg på Frösön. Idag hämtade jag ut en försändelse därifrån med samma vikt och format. Jösses vilken snabb expediering, tänkte jag. Men när jag öppnade paketet hemma på köksbordet visade det sig innehålla en "värsting"-sovsäck!

Men allt var som det skulle. Lös det mysteriet den som kan...

HåkanF
 
What?
Antingen har Hilleberg gett dig en sovsäck som tack för besväret (långsökt men jag tänkte på deras möjlighet till att utveckla framtida produkter).
Du kan också ha beställt en sovsäck från något plejs i trakten och de har använt en likadan kartong och vikten slumpade sig vara rätt.

Nej, det vette tusan...
 
De kanske skickar dig en bra sovsäck så du har något att sova i när du inte har ditt tält. Som med en låne-bil från verkstan.
Låter mysko...
 
I förrgår skickade jag in ett Nallo 2 för reparation till Hilleberg på Frösön. Idag hämtade jag ut en försändelse därifrån med samma vikt och format. Jösses vilken snabb expediering, tänkte jag. Men när jag öppnade paketet hemma på köksbordet visade det sig innehålla en "värsting"-sovsäck!

Men allt var som det skulle. Lös det mysteriet den som kan...

HåkanF

Du har köpt en KM-sovsäck från det ökända Frösö-trollet som alltid levererar med stulna HB-kartonger.

Lätt som en plätt ;).

//J
 
I förrgår skickade jag in ett Nallo 2 för reparation till Hilleberg på Frösön. Idag hämtade jag ut en försändelse därifrån med samma vikt och format. Jösses vilken snabb expediering, tänkte jag. Men när jag öppnade paketet hemma på köksbordet visade det sig innehålla en "värsting"-sovsäck!

Men allt var som det skulle. Lös det mysteriet den som kan...

HåkanF

Är det den årliga servisen tältet har varit på? Kan det vara så att Hilleberg fått in för många tält på servise efter årets säsong och råkat förväxlat en låda med en sovsäck som ska kollas inför vintern?

/Stellan
 
Det här låter som när jag skickade min välbrukade Barbour på service och fick ett samtal från en ledsen västmanländska som fått min försändelse, men såsmåningom löste allt sig, nej jag fick inget paket med någon västmanländska men en snyggt reparerad Barbour så småningom.
I ditt fall har du väl fått någon annas sovsäck, var glad du slapp ha dem i maten....
//J
 
Detta är upprörande,
jag har skickat in ett innertält för golvbyte, och det har gått två veckor utan att jag fått nån sovsäck!!

Mycket mysko!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Närking byte av tält Bo och sova 6
Almgren Byte tältgolv Hilleberg Stalöon Bo och sova 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.