Myggnät.

Hej!

Tänkte höra om någon vet vart man kan köpa ett myggnät som man kan hänga övet t.ex en hängmatta eller dyrligt.(påminner om en sänghimmel i utseende)

Har letat efter sådant en längre tid och har t.om funderat på att "snickra" ihop någon egen variant.
 
Tror det du skickade blir lite stort(men snyggt va det).har mer tänkt mej ett sådant som Ray Mears brukar använda sig av på Discovery channel.
 
Drar upp den här tråden igen. Jag letar efter ett myggnät till hängmatta. Det enda jag sett i Sverige är den här: http://www.addnature.com/product.aspx?dept_id=0&pf_id=EXPED_SCOUTMOSQUITO

520 gram. Är det den enda/lättaste man kan köpa i detta landet?

Det du länkar till är inte ett myggnät, det är en hängmatta med myggnät. Vill du bara ha myggnät kanske det går att få lättare, det vet jag inte.
Jag har hängmattan du länkade till. Den är lite liten för mig (185 cm).

/OJ
 
Det förklarar vikten... Jag vill bara ha nätet, inte hängmattan. Den är ett separat objekt. Jag vill ju slippa släpa runt på nätet när det inte är säsong för mygg.

Själv är jag 190 cm. Så är den modellen för kort för dig är den fem centimeter kortare för mig. Men jag har ett par alternativ på den fronten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mickesommar Myggnät som skyddar mot knot Utrustning allmänt 1
Fjällkjell Myggnät Utrustning allmänt 6
mindful Bärstol + myggnät Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.