Müsli regerar

Har tidigare kört med havregrynsgröt men har numera gått över till Müsli. Jag blandar müslin med mjölkpulver i portionspåsar sen är det bara att slå på vatten och röra. Smidigt som bara den !

Jag anser även att disken blir lite enklare med müsli än med gröt samt att tillberedningstiden sjunker. (Om man nu skulle ha bråttom på fjället...)

Några direkt problem med att jag inte får i mig tillräckligt med näring för att kunna vandra har jag inte märkt.
 
ruskja; sa:
Har tidigare kört med havregrynsgröt men har numera gått över till Müsli. Jag blandar müslin med mjölkpulver i portionspåsar sen är det bara att slå på vatten och röra. Smidigt som bara den !
..*Ha*... mjölkpulver låter lite 'knapsu'. En gammal surkart som jag kör med vatten :) Vill jag ha müslin varm så häller jag på kokande vatten. Sedan väntar man om man vill ha en den grötig eller så käkar man den genast om det skall var lite knaster i müslin.
Provade med gröt och torrmjölk en gång men havregryn är det jävligaste som finns och blandar man den med torrmjölk så får man rengöra grytan med en fräs när man kommer hem. // Roland
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare God Gröt av Müsli! Friluftsmat 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...