Möjligt att vada Rissajåhkå?

Hej. Jag planerar att vandra från Alkavare kapell och söderut väster om Alep Sarvesjåhkå för att sedan gå in i Njoatsosvagge. Jag kommer att behöva vada Rissajåhkå runt den 11:e juli och undrar om någon har koll på vattenflödena och huruvida det går att vada den. Jag har läst att om det är lite vatten i Rissajåhkå så är det inga problem men om det är mycket så kan det vara mycket svårt. Enligt smhi:s vattenflöden så är det 25kbm/s i Rissajåhkå idag; är det mycket eller lite för den?

Vet inte.
1719977160125.png

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

HasseQ

Temp. avstängd
3/7 2009 var det 31 m3, nu är det 23, det är predikterat att bli 17 m3 till den 11/7. Så borde vara ok.

Jag minns inte att det var något problem att vada den när jag passerade för några år sedan och inte noterbart djupt som vissa andra vad som gjordes den turen. Det var dock i mitten på augusti.

Vi vadade Rissajåhkå den 11:e juli och det var inga som helst problem. Tack för snabba svar som sagt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips