Min första friluftsbok, eller förlåt. Andra.

Min första friluftsbok hittade jag idag när jag besökte stadens antikvariat.. Hoppas den är bra och riktig men med tanke på vem som skrivit den så kan man väl inte tänka sig annat. Nordkalotten-filmerna var ju nästan beroendeframkallande :D

wpid-1297354406711.jpg


Ändrar i texten då jag kom på att det faktiskt är min andra, min första fick jag ju igår och ses nedan :)

wpid-1297264273303.jpg


mvh // Johannes
 
Tack ska ni ha...

Som djur/naturintresserad har jag redan många naturböcker men renodlade friluftsböcker har jag inte haft en enda faktiskt så detta ska bli spännande :)

mv h// Johannes
 
Jasså är det du :D

Ja att samla böcker är beroendeframkallande.. Många turer till olika second hand affärer och antikvariat. Jag gillar när dom har lite ålder också :)

Det inlägget har jag läst, jag har snackat med dig via mail också angående överlevnadskurs... Om det nu är du :p

mvh // Johannes
 
Har plöjt igenom ett par eller några kapitel i Vildmarksboken nu och vilket kap ! Otroligt utförlig men ändå inte för avancerad utan lättläst för en nybörjare..

mvh // Johannes
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.