Midsommar vid riksgränsen

Jag funderar på att åka upp till riksgränsen och åka skidor vid midsommar.
Är det någon som vet hur man enklast tar sig dit och var man kan bo. Eller rättare sagt var kan jag hitta information om priser och boende.
/Johanna
 
Enklaste sättet att ta sig till Riksgränsen från södra sverige är flyg till Kiruna och buss eller tåg vidare till Riksgränsen. Det går också utmärkt att ta tåget upp (18 timmar från Stockholm). Det är fortfarande lite oklart hur det ser ut med tågtidtabeller och priser efter 14 juni då Connex tar över trafiken.
Det finns ett enda boendealternativ i Riksgränsen, för priser kolla in http://www.riksgransen.nu
 
Tält

Det billigaste och friaste boendet!
Kom precis hem från en vecka i Riksgränsen, okej väder med både regn, sol och snö. Dock kan sägas att snötillgången är rätt så dålig (officiellt 2m, men jag undrar jag...), men enligt vädret så skulle det ju komma mer, så misströsta ej!!
 
tjolanta; sa:
var kan jag hitta information om priser och boende.
/Johanna

Det finns privat uthyrning av både lägenheter och husvagnar som prismässigt ofta slår de övriga alternativen... har ingen adress eller tel.nr. att ge just nu men OM ni är intresserade så maila mej så kollar jag upp det...

/M
 
Tält såklart

Det bästa man kan göra om det är midssommar och man är vid Abiska / Riksgränsen är självklart att bo i tält, och vill man lyxa till det så kan man ju alltid bo i närheten av någon större anlägning och snylta på deras fasiliteter samt torka pjäxorna i sällskapsrummet.
 
Tjaba

Riksgränsen låter trevligt...klart man joinar ... *smile*...fast de får väll bli 2004 då...
Ha det bäst....se´ya
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.