micro lantern

Jag har lyckats pulverisera 2 strumpor efter mycket rökutveckling till min microlantern, vad gör jag för fel. hur ska strumpan sitta?
 
Tipp; sa:
Jag har lyckats pulverisera 2 strumpor efter mycket rökutveckling till min microlantern, vad gör jag för fel. hur ska strumpan sitta?

Dra strumpan över gasutblåset med det stora hålet neråt och det lilla uppåt så att det lilla precis sitter på, var noga med att inte fippla med piezo tändaren den går lätt sönder, trä spetsen på piezotändaren genom strumpan när du trär på strumpan.
elda nu med en tändare på strumpan så att strumpan förkolnas (mycket rök) då kommer den krympa ihop till en "rund" boll.
sätt på skyddsglaset/nätet
använd lampan.

piezotändaren är mkt känslig och verkar ha mkt problem. verkar som den bränner av metallenstaven innuti keramik delen.
iaf på de jag har bytt.
 
missade att det stora hålet på strumpan skall ner till de två kant "piggarna" dvs så långt du kan få ner den.

då ser den oeldade strumpan ut som ett taskigt navlat tefat. (UFO tefat)
sedan kan du elda på den glöm inte att stoppa in piezo tändaren genom nätet först.
[Ändrat av hobbes 2005-04-03 kl 14:49]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.