• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Medlemmar sökes till användarstudie för examensarbete

Hej utsidan,

Mitt namn är Edvin Nielsen Johansson och jag är student vid Chalmers i Design och Produktutveckling.

Just nu söker jag extremsportare, och andra individer inom friluftsaktiviteter, till en användarstudie som hjälper mitt examensarbete.

Följer är en sammanställning av studien.


Titel


En jämförelsestudie i användbarheten av två produktkoncept.



Vem utför studien

Edvin Nielsen Johansson

Student vid Design och Produktutveckling, Chalmers Tekniska Högskola.



Syfte


I detta pågående examensarbete utvecklar jag som aspirerande produktdesigner en smartklocka med ett fokus på hälsa och välmående.

Två olika typer av lösningar ska jämföras med hjälp av potentiella användare, i syfte att skapa beslutsunderlag i fortsatt arbete.



Hur utförs studien

Telefonintervju med konceptmodeller.

I korthet:

  • 1. Deltagaren får hem ett paket med två produkt-modeller.
  • 2. Vid inbokad mötestid rings deltagaren upp, där denna kan sitta med de två modellerna till hands, på en plats där det passar denna. (OBS. Ingen kontakt med hänsyn till COVID-19)
  • 3. Jag genomför en ca 15 minuter intervju, kring de två modellerna.
  • 4. Intervjun avslutas. Inget behövs skickas tillbaka, modellerna kan återvinnas.


Vem eftersöks

Produkten är ämnad för en bred grupp av användare, bland annat kroniskt sjuka, extremsportare samt manuella industriarbetare.



Kontakt/Mer Info

Edvin Nielsen Johansson

joedvin@student.chalmers.se

0728893504


Slutdatum

Endast 3 personer eftersöks, efterfrågan utgår när kvoten är fylld.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.