Material för tältfönster?

Hej!
Det ena fönstret i mitt Marmot Nusku 2p-tält har trillat av och försvunnit när jag lånade ut det senast. Är det någon som har lagat tältfönster tidigare? Jag har inte lyckats få tag på korrekt reservdel från Marmot ännu, så tänkte att det kanske finns någon här i forumet som gjort en sådan lagning tidigare? Vilken typ av plast ska man köpa och var kan man få tag på den? Tack på förhand.
 
Ja, jag kollade med en segelmakare men hon var osäker på om det skulle funka med att enbart klistra fast materialet, utan att sy. Tänkte att kanske de som säljer husvagnar har samma material till sina förtält men har inte hittat någon som säljer bara en liten bit av denna typ av plastmaterial. Tack för tipset om Extreme Textil i Tyskland. Ska kolla med dem om de har något passande.
 
Inte for att detta kommer att hjalpa dig helt, men jag hade ocksa ett talt med ett "fonster". Efter nagot ar hade limmet gett upp, och fonstret foll ur. Jag skulle inte rekommendera fonster som bara ar ditlimmat. Jag fick uppfattningen att det fonster som satt pa mitt talt bara var av plast.
 
Inte for att detta kommer att hjalpa dig helt, men jag hade ocksa ett talt med ett "fonster". Efter nagot ar hade limmet gett upp, och fonstret foll ur. Jag skulle inte rekommendera fonster som bara ar ditlimmat. Jag fick uppfattningen att det fonster som satt pa mitt talt bara var av plast.
Ja, det kan vara svårt verkar det som att få fönstret att sitta kvar om man endast klistrar dit ett nytt. Får forska vidare lite tror jag.
 
Kapellmakakre till båtar borde ha mjuk genomskinlig plast som används i båtkapell. Dock är det nog mer hållbart än superlätt hos kapellmakarna. FInns säkert någon nära dig eller som har postorder.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.