MapViewer Europa

Jag har köpt detta programm till min Palm Tungsten..
Jag har också flyttat över några kartor till Palmen......det går inte att flytta över stora kartor?
Bara små?
Någon som har någon erfarenhet av detta ?
 
Att synka datorn med en Palm m500 och små kartor är inga problem. Men så snart kartorna springer iväg i storlek (typ 100M >) fastnar HotSync i en loop som jag aldrig orkat vänta ut.

Jag har inte kontaktat tillverkarna utan i stället använt en nödlösning. Jag använder min digitalkamera för att föra över kartan till minneskortet. Har du ingen sådan är det en dyr genväg så skaffa i stället en kortläsare och koppla den till datorn.

Lycka till!

/Jörgen
 
Svar !

Tack Jörgen för ditt svar.....
Problemet är inte att flytta över kartorna..till Palmen utan öppna dom i Palmen..
Små går bra att öppna typ över en mindre ort...
Så fort jag försökte med ett län typ Västmanland...
Så fick den problem.......?

Kan man bara spara över små städer ej län ?

Kent
 
Då kan det vara så att du har för lite ledigt Palm-minne. Tydligen krävs en viss del av kartans storlek som ledigt minne i din Palm för att kunna öppna kartan.

Med hjälp av t.ex PiDirectII kan du lägga applikationer på ditt SD-kort och på så vis frigöra Palm-minne. Med 2.21M ledigt Palm-minne kan jag öppna hela värmland men när jag bara hade 1M ledigt gick det inte.
 
Svar

Jag tror att jag har typ 8 m kvar.........!
Tar det långtid för dej att öppna hela Värmland ?

Viken modell har du.?
Jag har Palm Tungsten..!
 
Att öppna Värmland tar ca 10 sekunder och det känns ganska segt jämfört med mindre kartor jag använt. Att räkna ut en rutt tar också ganska lång tid, ca 2 minuter. Jag har en Palm M500 så det bör gå mycket snabbare med din något ivrigare Tungsten (om du får det att fungera).

Jag har slut på idéer om vad som kan vara fel så får vända dig till tillverkaren. Har du ladat ner senaste versionen av programmet förresten? Det ska tydligen vara en speciell patch för PalmOS5.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.