Mammakläder - friluftsbyxor

Hejsan,

Jag undrar om någon av er har hittat friluftskläder för gravida någonstans?
Jag är främst på jakt efter ett par friluftsbyxor med bred mudd upp över magen som det är växmån i, med zip-off för benen.
Eller kanske det blir symaskinen som får tas fram, och modifiera de gamla ?
 
Jag tror marknaden är begränsad... Du får nog sy!

Ett annat alternativ (kanske i kombination med symaskinen) är att köpa ett par för stora byxor med resår i midjan och utan fickor mm, och sedan ha dem bak och fram. Jag hittade några på en "billighetsaffär". Fast zip-off kanske blir svårare...
 
Hejsan,

Jag undrar om någon av er har hittat friluftskläder för gravida någonstans?
Jag är främst på jakt efter ett par friluftsbyxor med bred mudd upp över magen som det är växmån i, med zip-off för benen.
Eller kanske det blir symaskinen som får tas fram, och modifiera de gamla ?
Det finns ju vidgande bälten som du knäpper/hakar fast i knappen och knapphålet och som täcker för gylfen. Just nu kommer jag inte ihåg vad de heter eller var du hittar dem. Skyller på amningsdemens. ;-)
 
Tack för era svar!

Jag anade att det inte fanns efter en kort google sökning, men jag tänkte att det måste ju vara flera än jag som letat tidigare.

Jag ska se om jag hittar några i någon billighetsaffär och så sätter jag saxen i dem , och designar om dem. Hittade bred muddresår i tygaffären, så det är redan fixat.
 
Köp byxor i D-modell och använd sedan hängslen. Så gör gubbarna på landet i jaktlaget och de ser synnerligen gravida ut de flesta av dem.
 
Jag korde med mina vanliga byxor lite nerhasade forsta manaderna o sen lanade jag min mans. Det sag iofs inte klokt ut men just ute i naturen sa kandes det mindre viktigt. Jag lyckades aldrig hitta ngra korrekt mammabyxor for friluftsbruk och ar/vara alldeles for lat for att sy.
 
Var bor du?

Price Off i Malmö ska stänga och har utförsäljning på sina redan låga priser. Ok, kvalitéten är väl inte den samma som Naturkompaniet, men det är ju en rätt begränsad tid du kommer att använda byxorna. Jag köpte själv två byxor där för några år sen och de är helt ok, torkar snabbt, går att ta av benen på och skulle enligt etiketten ha ett UV-skydd. Bor du i närheten, eller har nån bekant som bor där, så är det mitt tips, förutom gravidbältet att haka i gylfen. Du verkar ju sykunnig, så det borde inte vara allt för svårt för dig att fixa.
 
Många kreativa lösningar...

Lösningen med hängslen känns så där, men jag ska testa och se! D-storlek verkar ju vara rätt.

Ta mannens byxor, går tyvär inte, de är i stort sett samma storlek. Och de jag har själv nu, är extremt höga i midjan, så det går inte att ha nedanför den lilla magen. Just nu går de precis att att knäppa, men de går inte att sitta ner med ;)

Jag bor i Malmö, och besökte faktiskt Price-off igår. Men eftersom det var utförsäljning just nu, så var det mest skräp kvar. Det fanns något kvar, som kanske kunde funkat, men efter att ha provat så var det antingen för smått eller för stort. Jag skulle nog besökt dem tidigare.

Tack för ert engagemang, jag letar vidare...så får vi se vad det slutar med.
 
Problem solved!

Det blev ett par byxor ifrån intersport, deras eget märke McKinley herrstorlek L brun/gröna med zip.-off. De gick under magen, om linningen vikes dubbel, och var lagom rymliga för övrigt. Så dessa funkar nu, och när magen blir större är det bara att sy på en stor mudd att ha över magen. Damstorlekarna var väldigt smala i låren, ända upptill storlek 42. Det var de inte i förfjol, när jag inhandlade de dambyxorna jag har hemma nu, intressant att modellen kan ändras så mycket. Herrmodellen fanns i en brun/grön nyans som såg bättre ut än helsvarta dammodellen.
Så nu är det bara att frilufsa på.
 
3,5år senare uppdatering mamma friluftskläder

Jag fick precis syn på att Stormberg lanserar en kollektion turkläder för gravida för 2013. Byxor, fleece, t-shirt och en skaljacka det verkar vara hyfsat genomtänkt efter studerat hemsidan.
Tyvärr är det några år försent för mig, men kan kanske hjälpa någon annan.
URL="http://http://www.stormberg.com/se/dam/mammaklader.html"]http://http://www.stormberg.com/se/dam/mammaklader.html[/URL]
Ha det gott!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin Fjäderlätt Friluftsbyxor till barn? Barn och friluftsliv 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.