Jag har just köpt en sådan tingest... och än så länge svara den för mina behov.
Jag anv. den både i skogen/fjäll vid jakt, har den också som en vägnav.
Bra kartografi ( detaljerade kartor) lätt att anv. jag kan säga att dom gånger jag har behövt titta manualen kan räknas på en hand. Det som stör mig är Magellans pekskärm när man ska flytta omkring för att se närliggande områden. Den är så känslig eller (exakt) så att man bläddrar vidare i menyerna om man råkar komma över ett bäck, höjd eller någon markering. Jag har löst problemet genom att anv. sudden på baksidan av en vanlig blyertspenna. Det finns visserligen
pekpinnar man kan köpa men jag tappar alltid bort dem. Men en hederlig blyerts brukar jag alltid ha med mig. Funktionerna är många som på alla dessa navigatorer så där kan jag inte bistå,men om jag skall bedömma dom funk. som jag anv ifrån 0(sämst) 5(bäst).
Kompassrosen 4 (kunde vara lite snabbare men riktningsvisaren är bra)
mpspelaren 5 (bra ljud även vid talnav.)
Spår 5 ( tydlig)
Resedatorn 5 ( enkel och tydlig)
Vägpunktdetaljer 5 ( inga konstigheter bara tryck)
adress 4 ( känner inte till alla småvägar i skogen, men det är väl inte så konstigt.
Jag blev också fövånad.)
Storleken 5+++++ (helt underbar att ha med sig plus en sån stor skärm)
Anv.vänlig 5 ( jodå väldigt)
Okej nu har jag gett min bild av Magellan. nästa projekt är 100 mil på snöskoter efter påsk.
Jag skall handla någon ny karta och förhoppningsvis en solcellsladdare som funkar mot Magellan. Mvh flinthilmer