Luftpump el med batteri

För att blåsa upp stor sovmadrass (fordonsburen tältning) så använde jag en bra elbatteripump från Jysk heter Jurricae men den verkar inte finnas i deras sortiment längre och min har blivit trött i batteriet och jag söker efter en ersättare.

Det som var bra, vara att man kan ladda den hemma med 230V och sedan köra på batteri alterntivt så hade den en 12V cigarettuttagsplug som kan kunde köra pumpen direkt från bil/båt/motsv. Anpassningsbar med flera olika munstycken och man kunde kopplae den både som blås och sug. Enda nackdelen var väl den lite höga ljudnivån men men proppar gick det bra att använda den.

Den var även bra när man cyklat till stranden och vill blåsa upp barnens stora badleksaker.

Någon som kan tipsa om en bra ersättare?

/Patrik
pump.jpg
 
Jag bytte batteri i vår (ena) Hurricane. Köpte nytt batteri på Biltema har jag för mig. Vi har två för laddningen gick sönder på den ena (men den funkar fortfarande att köra på 12 V). En vacker dag orkar jag kanske försöka fixa laddaren.
 
Behövde du
Jag bytte batteri i vår (ena) Hurricane. Köpte nytt batteri på Biltema har jag för mig. Vi har två för laddningen gick sönder på den ena (men den funkar fortfarande att köra på 12 V). En vacker dag orkar jag kanske försöka fixa laddaren.
Behövde du löda fast nya batterier eller sitter det med någon form av bra klick/dra-kontakter?
Det låter som en bra och miljövänlig lösning.

Et ttungt alternativ är såklart att ha med 12V bilbatteri och kabel som ger cigplug hona och köra det direkt via cigpluggen men lite väl tungt att ha ett helt bilbatteri med när man cyklar till stranden.

/Patrik, refuse to not reuse
 
Jag vill minnas att det var flatstift, det är i alla fall ett enkelt litet blybatteri.

Gissar på ett sånt här (men orkar inte gå och kolla det gamla som står i garaget)
 
Jag vill minnas att det var flatstift, det är i alla fall ett enkelt litet blybatteri.

Gissar på ett sånt här (men orkar inte gå och kolla det gamla som står i garaget)

Ska skruva upp och kolla, återkommer. Tack för tips!

/Patrik
 
Ska skruva upp och kolla, återkommer. Tack för tips!

/Patrik

Ja, preics en sådan bylacc fårn biltema har jag monterat i min pump nu och den blåser som tidigare. Anslutningarna var lödade tidigare men jag tog flatstifskontakter och klämde fast och den protesterade inte vid laddning, men har ännu inte kört slut på batteriet.

Stort tack till @nermander för tipset!
Forumhjälp när den är som bäst!

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.