Lowa Combat Boot?

Hej!
Jag har blivit rekommenderad att köpa en känga med märket Lowa, jag är lite sugen på att köpa en Lowa Combat Boot men vet inte hur de är i storlekarna.
Finns det någon som vet om dom är stora eller små i storlekarna?

Jag har hittat kängan på en webshop som verkar vara ganska nyöppnad då de har en massa erbjudanden, dock inte på denna känga, typiskt va?!

Det är på denna butik, www.terrangostersund.se som jag har hittat den, någon som har någon erfarenhet av denna?

Tacksam för svar
 
Jag köpte precis ett par LOWA Super camp (ej GORE-TEX). Jag beställde från RVOps. Det är en butik / webb-butik i England och därav tillkommer ingen tull / moms. De tar dock ca 30 GBP i frakt.

För LOWA Combat boots tar de 143,03 GBP vilket enligt VALUTA.se ger 1638,84 SEK.


Jag hade själv tänkt köpa Combat boots för att ersätta mina gamla kängor med GORE-TEX. Efter övertalning här på forumet så valde jag till slut ett par kängor utan GORE-TEX.

Storleksmässigt så gick jag i mitt fall upp en halv storlek mot vad jag har normalt. Jag beställde blint efter LOWAs storlekstabell (utan att lägga till något) och de sitter bra med ett par tunna och ett par mellantjocka sockar.

Lycka till
Patrik

schuhgroessentabelle.gif
 
Tacksam för svaren!

Hej igen!

Jag är otroligt tacksam för dessa svar, jag bestämde mig dock ganska snabbt för att köpa skorna via den där butiken, terrangostersund.se, och kängorna kom hem på bara några få dagar, grymt impad över snabbheten.

Ringde först till butiken för att kolla det här med storlekarna, blev väldigt trevligt bemött, detta var nog avgörande för att jag la min beställning där...
Kan verkligen rekomendera denna butik, kommer att göra fler beställningar det är jag helt säker på!

Ha bästa sommaren ute i naturen och njut!!!!
 
Trâdstarten luktar reklam lâng väg. Dâligt maskerad.
Och, vem 17 köper okända kängor pâ postorder, och endast efter "tips"?
Ännu en firma jag inte kommer att köpa frân.
 
Jag tycker också att det luktar smygreklam lång väg. 238 superlativ och två länkar till butiken på två inlägg är imponerande för att nästan inte säga "it can't be done" :) Jag tvivlar inte på att de är bra men det är nog bättre att köpa reklamplats.

Nån moderator kan kanske ta bort tråden?
 
Reklam?

Alltså nu blir jag jätte besviken!
Jag är ny på denna sida och förstår inte alls hur någon kan komma på ideen att jag skulle försöka göra smygreklam!!!!
Jag personligen har ingen koppling till detta företag, ville bara veta då hur företaget fungerar om någon hade någon erfarenhet av detta då jag tycker att det handlar om mycket pengar!

Jag ifrågasätts även över mitt beslut om att köpa kängor via postorder!!!! Min man köpte ett par kängor av märket Viking för ett par år sedan och dom satt som en smäck på honom så varför skulle det inte fungera för mej?!
(Och bevisligen hade jag ju rätt då jag är jätte nöjd med mina kängor)

Om jag sedan skriver något positivt om bemötandet jag fick i min kontakt med butiken ja då vet inte jag vad som är fel!

Jag skulle lika gärna kunna skriva att jag fick ett trevligt bemötande på ICA sist jag var där!!!!!

Tycker att det är trist med människor som inte kan acceptera att andra är positivt inställda och vill föra det vidare, tycker det säger mer om personen som uttryckte sig negativt istället.

Ja jag får väl be om ursäkt då för att jag vill berätta om att jag har blivit trevligt bemött och att jag har köpt ett par kängor som passar perfekt!
Men att jag skulle göra någon form av reklam för detta företag ja det tänker jag INTE be om ursäkt för, för det var inte mitt syfte eller mening!!!

/Anna
 
Jag håller med dig Anna. Jag tyckte att det var roligt att läsa din uppfattning av butiken. Jag har själv inte handlat av varken Terräng (i butik eller över Internet) eller i deras nya friluftsfilial. Jag uppskattar dessutom att få en länk direkt i inlägget även om vissa uppenbarligen tolkar det som smygreklam.

Angående att beställa kängor utan att ha provat ser jag inget konstigt i det. Du har alltid minst två veckors ångerrätt via distansköp och flera butiker har även bättre villkor med exempelvis gratis returfrakt vid fel storlek.

För många är det dessutom ett mindre obehag att gå till närmaste postombud än att åka kanske 10 mil till närmaste friluftsbutik. I mitt fall handlade jag som sagt oprövat och prickade rätt på första försöket. Det var i mitt fall definitivt värt det och jag sparade nästan 1500kr kontra att handla i lokal kedja.

Lycka till med dina nya kängor!
Patrik
 
Alltid kul att bli trevligt bemött när man är ny på ett forum, ellerhur Anna!

Borde vara på sin plats att fråga hur det ligger till innan man öppnar sin stora käft, och dessutom ber moderatorn ta bort tråden.
Blir illamående..

Det stör mig att många med tusentals inlägg i bagaget här, är både pretantiösa och tar sig rätten att både klappa folk på huvudet nedlåtande och domdera runt som något allvetande besservisserunikum.

Kanske är sådana inlägg moderatorerna skall ta bort istället.
 
Efter "några tusen inlägg" känner man igen smygreklam.
De inläggen Anna gjort i denna tråden, hennes första och enda, uppfyller alla kriterier för att vara just reklam.
 
Får be om ursäkt men det där såg verkligen ut som de som gjorde reklam för jaktfilmer tidigare. Att länk fanns i båda inläggen, info om att de hade andra erbjudanden plus att användaren var helt nyregistrerad gjorde att jag trodde att det var smygreklam. Och som gundj så har jag nog aldrig hört om någon som köper vandringskängor utan att prova dem i butik. Sorry about that.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.