LOOOOSER

Anders...
Tror du folk bryr sig ett jävla dugg om vad du har för grejjer när du isklättrar?
Ta skryt-utrymmet och gör nåt vettigt istället.
/Smilla
 
ROTFL

Jag kan bara instämma!

Jag undrar dessutom en smula över det där med att ha två "hammaryxor" istf ett juste blad map skaderisken. För det första har jag haft mycket nytta av min adze (sic?), men i princip aldrig använt hammaren. Dessutom, om yxan nu floppar och man får den i ansiktet så kan säkert entreprenören sy ihop det innan man lägger på kistlocket. Råttan i pizzan?

Mattias
 
Re Looser

Hej och kul att ni reagerar.
Tanken var inte att använda utrymmet till att skryta, då har ni missuppfattat "artikeln" utan det var snarare att på något vettigt sätt upplysa framförallt nybörjare om utrustning mm. Det var så att när jag började så var det väldigt svårt att få tag i information om isklättring och det var dessutom svårt att få någon att dela med sig av erfarenheter, detta vill jag råda bot på.
Jag flyttade om så att utrustningslistan kommer först och min samanställning kommer som nästa sida.

Om det är så att ni vill och kan så dela med er av era erfarenheter och tips så jag kan fylla på sektionen med mer info och inte bara min egen. Skicka ett mail till anders.nilson@utsidan.se så fyller jag på isklättersektionen.
Vad det gäller detta med två hammarhuvuden så vet jag av egen erfarenhet att det lämnar betydligt mindre märken i pannan än vad en skovel gör.

Anders - utsidan.se


[Ändrat av anni 2001-01-27 kl 11:46]
 
Yxblad

Jag har fått yxblaret i pannan! Det gjorde förbannat ont och ärret är kvar än. Klippte loss en stor hårtuss och såg mitt eget skallben i spegeln! Har gjort en del mix och aldrig funnit bladet bättre än själva eggen. Slipa ner fanskapet eller använd 2 hammare.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.