Ska åka på semestertur med familjen och tänkte passa på att åka lite tidigare för en löptur i Pyreneerna.
Landar i Barcelona, tänker 4 dagar löpning (runt 7 vandringsetapper).
Jag kan ta en hyrbil så jag är inte direkt beroende av lokaltrafik, men logistiken blir enklare om det är en rundtur.
Behöver också logi där åtminstone enklare mat går att köpa för att hålla nere packvikten.
Springer helst mellan stugor och inte dagsturer från en fast punkt.
Har tittat på området väster om Andorra, ser fint ut.
Behöver lite praktiska tips:
- Lämplig rundtur på 6-8 dagsetapper (för vandring)?
- Var kan jag hitta kartor?
- Finns hytter, och fungerar de ungefär som de i alperna?
- Vattentillgång, kan jag räkna med att det åtminstone några gånger per dag finns vatten, och är det drickbart (jag är väldigt liberal i vattenkvalitet)?
Andra möjliga områden, på rimligt avstånd från Barcelona?
Jag har googlat en del så jag har lite idéer, men har någon praktiska tips mottages det tacksamt.
Med vänlig hälsning
David
Landar i Barcelona, tänker 4 dagar löpning (runt 7 vandringsetapper).
Jag kan ta en hyrbil så jag är inte direkt beroende av lokaltrafik, men logistiken blir enklare om det är en rundtur.
Behöver också logi där åtminstone enklare mat går att köpa för att hålla nere packvikten.
Springer helst mellan stugor och inte dagsturer från en fast punkt.
Har tittat på området väster om Andorra, ser fint ut.
Behöver lite praktiska tips:
- Lämplig rundtur på 6-8 dagsetapper (för vandring)?
- Var kan jag hitta kartor?
- Finns hytter, och fungerar de ungefär som de i alperna?
- Vattentillgång, kan jag räkna med att det åtminstone några gånger per dag finns vatten, och är det drickbart (jag är väldigt liberal i vattenkvalitet)?
Andra möjliga områden, på rimligt avstånd från Barcelona?
Jag har googlat en del så jag har lite idéer, men har någon praktiska tips mottages det tacksamt.
Med vänlig hälsning
David