Lim/klister som tål bensin mm?

På mitt gamla MFS ramlar sugslangen som sitter inne i flaskan loss från pumpen. Rent tekniskt är det busenkelt att limma fast den mot metallen i pumphuvudet. Frågan är dock vilket lim/klister jag ska använda som tål bensin, fotogen, etanol etc? Har sk kemisk metall tilläcklg vidhäftningsförmåga till detta?

//Micke
 
Kanske vore enklare att dra lite eltejp eller dylikt runt slangänden så änden blir lite tjockare, och bara trycka dit slangen?

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Kanske vore enklare att dra lite eltejp eller dylikt runt slangänden så änden blir lite tjockare, och bara trycka dit slangen?

Raskesven

Tack för era svar (verkar som det kanske inte bara är jag som sitter på jobbet kl 21.30 påskafton) :)

Jag tror att tejpen blir sladdrig och allt lossnar på en gång, tyvärr. Jag har dock inte testat ännu. Kanske värt att prova iaf.

Själv funderar jag på något som den här "flytande packningen", "flytande metall" eller kanske "locktite".

http://www.clasohlson.se/?AFP=store...&COSID=329A8CFE540341AAB09BA001C1D55D0C534237
 
PL400 är ett dunder lim. mer som byggcilikon,fast utan ättika, limmar på alla tänkbara ytor samt är flexibelt.
 
Jag tror ju en betydligt bättre lösning är att byta slang (för att den lossnar tyder på att den har deformerats plastiskt) och eventuellt använda nån slags slangklämma.
 
Fick detta från Primus:

"Plasten i röret har en tendens att torka ut efter några år och blir då lite tunnare så att passformen i pumphuvudet inte blir bra"

De skickar ett nytt plaströr.

nermander; sa:
eventuellt använda nån slags slangklämma.

Slangklämma blir nog svårt med tanke på att plaströret/slangen bara sticks in i pumpen. En klämma ryms inte där.
 
Slangklämma blir nog svårt med tanke på att plaströret/slangen bara sticks in i pumpen. En klämma ryms inte där.

Ah, jag fick för mig att det var en slang som satt på en nippel...

Då får man istället stoppa in en liten fjädrande hylsa i slangen som vidgar den:)
 
Locktite 755 = OK
Detta lim er før rørtetting, og er tåligt før bensin, gas ol, vatten +++

Andre har like goda lim e.g. Holdtite.

Problemet er vanlig, men de fleste merker inte att silen fattas.

dsk
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.