Lettmann Auroras fikalucka - genial eller i vägen?

Har någon en Lettman Aurora med fikalucka som de haft ett taq och därmed kan uttala sig om fikaluckan är nåt att ha eller inte. Jag känner mig kluven, tycker man inte den är i vägen? Och vad har man egentligen i den? Är det värt att betala 2000 kr extra för att få en fikalucka?
 
Har någon en Lettman Aurora med fikalucka som de haft ett taq och därmed kan uttala sig om fikaluckan är nåt att ha eller inte. Jag känner mig kluven, tycker man inte den är i vägen? Och vad har man egentligen i den? Är det värt att betala 2000 kr extra för att få en fikalucka?

Jag har en KajakSport Marlin med liknande fikalucka. Den är genial, inte i vägen det minsta och värd varenda krona :) Rymmer fika(!), mössa, handskar, kamera, telefonen, pengar till glass, solbrillor och allt annat som man vill komma åt smidigt - även när det går lite vågor. En god vän har en Aurora som jag uppfattat att han är väldigt nöjd med, har aldrig hört någon om att luckan skulle vara i vägen för honom heller. Både han och jag är dock korta, runt 170cm.
 
Det beror på

Jag har paddlat endel med kajaker som har fikaluckan framför sittbrunnen och upplever det inte som den sitter ivägen. Jag är drygt 170 cm. Endel längre personer kan tyckat att det är svårt att komma i sittbrunnen med fikaluckan fram. så det är högst induviduellt.

Känns det trångt med fikaluckan fram kan du skaffa en deckbag så har du löst problemet.

Så enda lösningen är att prova.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.